Ceratarges Zireg
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ceratarges Zireg

Zoals beloofd enkele foto's van de Ceratarges uit Zireg waar ik momenteel weer aan werk. Zoals je ziet een complete soep van stekels... soms ook nog eens geoxideerd tot oranje, poederig limoniet.
De steen is over de rug van de thorax gespleten, helaas geen cleane breuk, dus er missen daar wat scherfjes en stekeltjes.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Ceratarges Zireg
Ik krijg die oranje stukjes toch meestal niet behouden...
Knap....
En er ligt ook eentje naast
Knap....
En er ligt ook eentje naast
oeps...
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Merci.
De oranje stekels zijn geïmpregneerd. Het is letterlijk poeder. Vrijstaand krijg ik dat niet, dus ik laat wat matrix als steun.
Ach, de stekel is dan tenminste authentiek.
Ik zie genoeg trilobieten in de handel die van top tot teen vol inslagkraters staan, maar wél puntgave en vrijstaande stekels hebben. Nja...
De oranje stekels zijn geïmpregneerd. Het is letterlijk poeder. Vrijstaand krijg ik dat niet, dus ik laat wat matrix als steun.
Ach, de stekel is dan tenminste authentiek.

Ik zie genoeg trilobieten in de handel die van top tot teen vol inslagkraters staan, maar wél puntgave en vrijstaande stekels hebben. Nja...

something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
De rechter vrije wang ontbreekt trouwens ook. Ik heb wat gegraven, maar niets te vinden. Ik ga de prep toch afwerken, want het blijft een knap stuk.
Het beestje ernaast is een opgerolde maar verspoelde Gerastos Lisanrasus. De verspoeling doet vermoeden dat dit ook met de librigena van de Ceratarges is gebeurd. Hij kan dus nog ergens in de steen zitten, maar waar, dat is een raadsel.
Het beestje ernaast is een opgerolde maar verspoelde Gerastos Lisanrasus. De verspoeling doet vermoeden dat dit ook met de librigena van de Ceratarges is gebeurd. Hij kan dus nog ergens in de steen zitten, maar waar, dat is een raadsel.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Mooi werk Frederik.
Ceratarges blijft toch heel moeilijk om te prepareren en volledige goed bewaarde exemplaren
zijn blijkbaar de uitzondering.
Zelf was ook met goede moed begonnen aan zo'n exemplaar uit Zireg, maar uiteindelijk bleek het slechts een cephalon te zijn, waarbij dan nog de rechtse vrije wang ontbrak.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
Blijft een fantastisch beestje zo'n ceratarges
Heb er nu eindelijk ook eentje thuis liggen... denk dat ik hem voorlopig even laat liggen waar ie ligt.
Heb er nu eindelijk ook eentje thuis liggen... denk dat ik hem voorlopig even laat liggen waar ie ligt.
oeps...
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Ik herinner me die Ceratarges van jou nog, Lugo. Interessant om deze nog eens terug te zien. De occipitaalstekels zijn een stuk langer dan bij mijn specimen. Als ik zo'n beetje rondkijk naar foto's van C. cf ziregensis, dan valt me op dat er best wel eens behoorlijk wat vormvariatie zou kunnen zijn binnen deze soort.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Dat klopt Frederik.
Die vormverschillen zijn mij ook opgevallen.
Lugo
Die vormverschillen zijn mij ook opgevallen.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Ja Heren,ik zal eens kijken wat er bij die van mij op de ring staat.
GR
GR
strandjutters