Bladafdruk
Bladafdruk

Vandaag op de MV2 deze mooie afdruk gevonden. Is er iemand die er iets meer over kan vertellen?
H.groet, Wendy Lamme.
Antw: Bladafdruk
-- Had mijn bericht per ongeluk twee keer gepost --
[Bewerkt door mirjamk op 02-01-2017 om 21:14 NL]
[Bewerkt door mirjamk op 02-01-2017 om 21:14 NL]
-
fragment van een blad-type zoals dat in heel veel plantenfamilies voorkomt, dus waarschijnlijk niet te determineren; zijn er met een loep nog details zichtbaar?
ok, bedankt; ik stop de melding in m'n dossier, want ik ben van plan om nog eens een overzicht van de plantfossielen van het strand (Maasvlakte tot Zandmotor) te maken; kun je me bij gelegenheid nog een hoge-resolutie-foto sturen?
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
- kalootklooier
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Contacteer:
Hoi,
Mooie vondst. Toch lijkt het mij een Elzenblad zo op het eerste gezicht. Alnus glutinosa.Ik denk dat hij te determineren is.
gr Walter
Mooie vondst. Toch lijkt het mij een Elzenblad zo op het eerste gezicht. Alnus glutinosa.Ik denk dat hij te determineren is.
gr Walter
Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. A. Einstein
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Hoi Walter,
Daar moest ik ook aan denken. Maar er bestaat ook bijv. een witte els (Alnus incana), dus ik zou niet op soortniveau gaan zitten. Overigens weet ik niet wat de verspreiding van elzen was tijdens de ijstijden (ervan uitgaande dat dit pleistoceen materiaal is). Maar ik denk dat ook genoeg andere genera in aanmerking komen (bijv. hazelaar).
Daar moest ik ook aan denken. Maar er bestaat ook bijv. een witte els (Alnus incana), dus ik zou niet op soortniveau gaan zitten. Overigens weet ik niet wat de verspreiding van elzen was tijdens de ijstijden (ervan uitgaande dat dit pleistoceen materiaal is). Maar ik denk dat ook genoeg andere genera in aanmerking komen (bijv. hazelaar).
Groeten,
Koen
Koen