Tandjes Maastrichtien ENCI en Ben Guerir(Marroko).
Tandjes Maastrichtien ENCI en Ben Guerir(Marroko).

Hallo, de donkere tandjes komen uit de ENCI weet niet welke etage. De bruine komen uit BenGuerir in Marokko. Beide zijn dus Maastrichtian. Het vreemde is dat de tandjes snijkanten hebben maar geen glazuur in het midden. Ik kom bij determinatie niet verder dan Pristiophorus een zaag haai. De grote is gemiddeld 4 tot 7mm. In de tand zit een holte dat is bij beide soorten zo. Wie herkend deze tandjes?
Groet, Ben.
0000000000
Antw: Tandjes Maastrichtien ENCI en Ben Guerir(Marroko).
Beste Ben,
Ik ben bang, dat deze tandjes wel erg incompleet zijn; ik durf er geen uitspraken over te doen.
Verder alles goed?
Groeten,
Dirk
Ik ben bang, dat deze tandjes wel erg incompleet zijn; ik durf er geen uitspraken over te doen.
Verder alles goed?
Groeten,
Dirk
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Ben,je moet het zoeken bij vissetanden.
Dit zijn zeker geen Pristiophorus.
GR Pascal
Dit zijn zeker geen Pristiophorus.
GR Pascal
strandjutters
Hoi Dirk, met mij is alles goed hoor. Ben alleen wat ouder maar dat hebben we allemaal. De benen zijn niet zo goed meer. De tandjes blijven een raadsel. Ik had van de ENCI mannen toch wel verwacht dat ze dat wisten al zijn ze niet helemaal compleet op 1 na. Misschien komen ze niet zo groot voor, eigenlijk zijn de getoonde niet zo groot. Strandjutters schreef zeker geen Pristiophorus maar vissentand. Ik wacht nog wel even af.
Groet,Ben.
0000000000
hallo Pascal, bedankt voor je antwoord. Ik had in een publikatie over Ben Guerir, gelezen en een plaatje gezien van een zaaghaai en deze tanden leken er verdacht veel op. Vermoedelijk jonge dieren omdat ze zo klein zijn. Maar niemand geeft een duidelijk antwoord ook de Krijtmensen niet. Dus nog even afwachten. Op het Forum kom ik er niet uit.
Groet,Ben
0000000000
Hallo Ben,
Het zijn vissen tanden maar een soortnaam moet ik je schuldig blijven. Het probleem met vissen tanden is dat ze vaak niet interessant worden gevonden tenzij ze compleet zijn uiteraard. Ze lijken veel op de eocene tanden die ik tegenkom in mijn residu van Marokko wellicht kun je daar je antwoord vinden?
Groeten,
Arno
Het zijn vissen tanden maar een soortnaam moet ik je schuldig blijven. Het probleem met vissen tanden is dat ze vaak niet interessant worden gevonden tenzij ze compleet zijn uiteraard. Ze lijken veel op de eocene tanden die ik tegenkom in mijn residu van Marokko wellicht kun je daar je antwoord vinden?
Groeten,
Arno