Vreemd fossieltje ZM (plant of dier?)
- andersschinkel
Vreemd fossieltje ZM (plant of dier?)
Werkelijk geen idee wat dit is. Misschien eerder plantaardig dan dierlijk. Zoals je ziet hol van binnen, dun maar hard materiaal, een bijzondere (en mooie) vorm. Iemand een idee?
- andersschinkel
Antw: Vreemd fossieltje ZM (plant of dier?)
Zoiets was ook mijn eerste gedachte toen ik het vond, maar ik ben daar juist weer aan gaan twijfelen. Heeft zo'n snijtand deze plooien (aan één kant)? En zo'n deukje in het midden aan de bovenkant? Ik vind het materiaal bovendien erg dun en in het algemeen ook gewoon niet erg tandachtig aandoen. Als iemand een foto heeft van een vergelijkbaar ding, houd ik me aanbevolen!
Groet, Anders
Groet, Anders
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times

Hallo Anders ,deze foto''s komen uit een topic uit 4-4 2015
Charlie en anderen opperden toen ook hert achtige.
kijk even ,misschien kun je er iets mee
- andersschinkel
Hartelijk dank Huug. Ik zie de gelijkenis, maar ik zie ook duidelijke verschillen (in vorm - de symmetrie van dit dingetje, de vorm die het ding naar 'onderen' toe krijgt -, lengte van wat dan de kroon zou zijn, en materiaal - dit lijkt toch ander spul te zijn).
Niettemin zeer behulpzaam!
Niettemin zeer behulpzaam!
-
- Been thanked: 45 times
Anders, ik ben het met je eens. Maar ik weet het verder ook niet. Ooit wel eens gezien, maar ik weet niet meer hoe en waar.
Charlie
- andersschinkel
Oké, toch bedankt. Wie weet schiet het je nog een keer te binnen!
- andersschinkel
Ik geloof dat ik inmiddels weet wat dit is. Tijdens mijn vakantie in Luxemburg bezocht ik het natuur(historisch) museum en daar zag ik een onderkaak van een everzwijn; sommige van de snijtanden hadden exact dezelfde vorm als deze (met de plooien, de breedte van onderen, etc.), dus ik denk dat het wel een snijtand is, zoals Ivan al suggereerde, maar dan van een everzwijn. (Helaas had ik geen camera bij me om het vast te leggen.)
Groet, Anders
Groet, Anders
- Masterofearth
- Been thanked: 1 time
Het lijkt op de kroon van een ongebruikte melk-snijtand (primary incisor). Ik kan niet achterhalen of dit zwijn, geit of hert of iets anders moet zijn.
Groet,
Pim
Groet,
Pim