Vraag over pleistoceen materiaal Noordzee

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
mammalboy
Vraag over pleistoceen materiaal Noordzee

Bericht door mammalboy » 02 dec 2006, 22:05

Hallo iedereen,

Ik heb vaak verhalen gehoord van mensen die aan het eind van de dag langs de haven gaan om pleistoceenbot te kopen. Ik kan er mij eigenlijk helemaal geen voorstelling bij maken. Hoeveel pleistoceenbotmateriaal wordt er dan per dag ongeveer opgevist?
En komen er geregeld leuke dingen tevoorschijn?

Mij oom heeft een tijdje terug voorgesteld dat hij wel een keer met mij naar de havens wil om eens te gaan kijken maar in welke plaats of omgeving moet je dan ergens zijn?

Mvg. Ivo

zoeken is leven, leven is zoeken

Theo
Been thanked: 1 time
Antw: Vraag over pleistoceen materiaal Noordzee

Bericht door Theo » 02 dec 2006, 23:10

Deed dat vroeger ook,vrijdag morgen,vier uur half-vijf in de haven van Breskens, Colijnsplaat,Stellendam.Ik denk niet dat het nu nog de moeite loont,er zijn een paar opkopers die wekelijks alles ophalen,niet alleen de mooie stukken maar gewoon alles, zodat zij ook voor de afval een centje krijgen.De stukken die je in bepaalde museum\'s kunt kopen en op een hoop kunt uitzoeken(heb ik gehoord),komen van zo\'n opkoper.

Theo

fossielenjagers
Contacteer:
Antw: Antw: Vraag over pleistoceen materiaal Noordzee

Bericht door fossielenjagers » 03 dec 2006, 16:26

Theo schreef:
De stukken die je in bepaalde museum\'s kunt kopen en op een hoop kunt uitzoeken(heb ik gehoord)
Klopt, bij Oertijdmuseum \'de Groene Poort\' in Boxtel hebben ze \'n dergelijke actie.

Bram
Team Fossielenjagers

Gesloten