Vondsten schelpenpad
Vondsten schelpenpad
Deze botjes heb ik gevonden op een nieuw schelpenpad.
Altijd wel gehoord dat je wat kan vinden maar had dit niet verwacht. Ik hoop dat jullie nog iets kunnen maken van deze botjes al zal dit moeilijk worden.
Ben vooral erg benieuwd naar het eerste bot(?). Deze heeft zoals de andere geen duidelijke botstructuur en heeft soort plaatjes aan de achterkant. Het is geen steen en als ik er een vlam onder houdt gebeurt er niks.
1ste botje meet: 8x6 cm
2e botje 6x6 cm
3e botje 3x3 cm

[Bewerkt door The past op 05-03-2017 om 17:34 NL]
Altijd wel gehoord dat je wat kan vinden maar had dit niet verwacht. Ik hoop dat jullie nog iets kunnen maken van deze botjes al zal dit moeilijk worden.
Ben vooral erg benieuwd naar het eerste bot(?). Deze heeft zoals de andere geen duidelijke botstructuur en heeft soort plaatjes aan de achterkant. Het is geen steen en als ik er een vlam onder houdt gebeurt er niks.
1ste botje meet: 8x6 cm
2e botje 6x6 cm
3e botje 3x3 cm

[Bewerkt door The past op 05-03-2017 om 17:34 NL]
- Masterofearth
- Been thanked: 1 time
Antw: Vondsten schelpenpad
Je kan de fotos gewoon direct uploaden naar de site bij het plaatsen van een bericht. dit is handiger dan linken.
Groet,
Pim
Groet,
Pim
ok dankje wist ik niet! Zal morgen even proberen! De foto's zijn trouwens wel te zien als je er op klikt zie ik.
Foto"s er goed op zetten lukt me nu niet helaas. Maar kan iemand er nog wat van maken? Dacht bij de eerste foto's aan een stuk ivoor kan iemand dit bevestigen. Waarschijnlijk een beetje vertrapt door mensen die op het schelpenpad liepen vandaar de gekke structuur?
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Meer uitleg over hoe je foto's plaatst: https://www.fossiel.net/information/art ... ite%20Help
Selecteren en klikken op 'afbeelding opslaan'.
Selecteren en klikken op 'afbeelding opslaan'.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Masterofearth
- Been thanked: 1 time
Foto 1 & 2 lijkt mij een stukje steenkool (mogelijk een stukje hout geweest). Foto 3 een stukje bot waarschijnlijk niet te determineren. foto 4 niet helemaal duidelijk. Het is het makkelijkste als je de volgende keer een schaal op de foto zet, een liniaal, geodriehoek, geprinte schaal of de schaal uit de Georockshop.
groet,
Pim
[Bewerkt door Masterofearth op 08-03-2017 om 10:28 NL]
groet,
Pim
[Bewerkt door Masterofearth op 08-03-2017 om 10:28 NL]

Bedankt voor je antwoord! Dan laten we het bij ondetermineerbaar! Ben vandaag weer terug geweest en ditmaal een groter stuk bot gevonden. Deze moet te detecteren zijn toch?
Ik twijfel een beetje of het fossiel is gezien de kleur maar hij voelt wel vrij zwaar.