mosa tandje
mosa tandje
Kijk deze heb ik gekocht op de fossielen en mineralen beurs in heerlen afgelopen zondag.
Het is mijn eerste daarom gekocht.Mij dochter heeft een stuk slagtand van een mammoet gekocht.(heerlijk af en toe..kopen)
toch? Mijn tandje komt uit marokko en sprak mij aan door zijn grote \'t is een ferme knaap dacht ik.Wat vinden jullie er van?
grrrrrr.john
Muziek maken en fossielen zoeken
dat is het helemaal
dat is het helemaal
Antw: mosa tandje
Helaas John, hij is wel een beetje nep. dwz, de tand is wel echt maar hij is in het gesteente gesmeerd. dat kun je duidelijk zien op de foto\'s, aan de andersgekleurde rand om de tand heen. dat is cement ofzo. ik vind het ook raar dat die tand zo gebarsten is.
ik heb er ook eens één zo gekocht, en die heb ik er toen uitgepeutert (hem daarbij wel gruwelijk aan gruzelen gebroken, allemaal netjes weer gelijmd), en de steen heb ik weggegooid.
Groeten, Casper
ik heb er ook eens één zo gekocht, en die heb ik er toen uitgepeutert (hem daarbij wel gruwelijk aan gruzelen gebroken, allemaal netjes weer gelijmd), en de steen heb ik weggegooid.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Je hebt gelijk,ik had het al gemerkt>Ik wilde even kijken of iemand het opviel
Ik had hem gekocht en thuis gekomen heb ik hem nog verder uitgeprepareerd.Toe zag ik het.Voor zover ik ben nog nooit genept NU DUS WEL.grrrrrrrrrrrr.john
Ik had hem gekocht en thuis gekomen heb ik hem nog verder uitgeprepareerd.Toe zag ik het.Voor zover ik ben nog nooit genept NU DUS WEL.grrrrrrrrrrrr.john
dat is het helemaal
dat is het helemaal
Antw: Antw: mosa tandje
Maar toch bedankt casper........john schreef:
PS>Het was ook nog een kennis die op die beurs stond waar ik die neppert heb gekocht
wufhiuefh,jc, hgv.,,. verdorie grrrrrr john
dat is het helemaal
dat is het helemaal
Is de tand zelf ook nep? Of alleen het gesteente eromheen?
gr
pearl
(tipevoutje:D)
[Bewerkt door pearl op 07-12-2006 om 22:05 NL]
gr
pearl
(tipevoutje:D)
[Bewerkt door pearl op 07-12-2006 om 22:05 NL]
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
Antw: Antw: Antw: mosa tandje
Van je vrienden moet je het hebben...john schreef:Maar toch bedankt casper........john schreef:
PS>Het was ook nog een kennis die op die beurs stond waar ik die neppert heb gekocht
wufhiuefh,jc, hgv.,,. verdorie grrrrrr john
Toch spijtig.
Groetjes...
Ilse
[Bewerkt door ilse op 08-12-2006 om 07:14 NL]
FOSSILS ARE FOR EVER!
Moet Herman nu de poll (wel of niet genept) opnieuw uitvoeren wegens een incorrecte uitslag?
Hoi John,
Deze onlangs gekocht.Alléén maar om te zien wat er zoal waar is over deze fossielen.
Ziet er op het eerste oog goed uit, maar ik heb zéér zeker mijn bedenkingen.
Mijn stanpunt hierover: ook al zou het een echte fossiel zijn. Als waarde bepaling voor mijn verzameling,hecht ik hier totaal geen waarde aan.
Zie vb dit tandje (Plioplatecarpus marshi Dollo,1822).Deze vorige week gevonden.
Mijn eerste van dit soort,hieraan hecht ik pas waarde, en geeft mij een totaal ander gevoel dan bovenstaande mogelijke nepper.
fossiel-hunter Arno
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ook hier Arno,
Tandkronen echt, kaak en matrix nep.
Jouw vondst daarentegen... super!
Tandkronen echt, kaak en matrix nep.
Jouw vondst daarentegen... super!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hallo Frederik,
fijn weer iets van je te horen.Gelijk heb je wat dit fossiel aangaat.Mosa-tand met kaakfragment; staan al jaren op mijn verlanglijstje.Zal nog menig blok moeten splijten, om ooit eens ene te mogen vinden.Hopende met hulp van mijn beiden maatjes Sean en David.Helaas Mark zijn interesse is er niet meer.
fijn weer iets van je te horen.Gelijk heb je wat dit fossiel aangaat.Mosa-tand met kaakfragment; staan al jaren op mijn verlanglijstje.Zal nog menig blok moeten splijten, om ooit eens ene te mogen vinden.Hopende met hulp van mijn beiden maatjes Sean en David.Helaas Mark zijn interesse is er niet meer.
fossiel-hunter Arno