verzameling aangeboden

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Radboud
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2017, 18:10
verzameling aangeboden

Bericht door Radboud » 15 apr 2017, 10:39

Beste mensen,

Afgelopen week is er tijdens een ontruiming een grote verzameling mineralen en fossielen in ons bezit gekomen. De mevrouw van wie de verzameling was heeft alles netjes bijgehouden in een boekje. De geschatte waarde ligt op 5000 euro. Hierover valt te onderhandelen. Nu zoek ik via deze weg iemand die het belang in ziet van deze verzameling en bij wie ik zeker weet dat deze verzameling in goede handen terecht komt. De verzameling ligt bij mij thuis in Utrecht. Ik ben te bereiken onder nummer 0610517998, of anders via rajkoopmans@hotmail.com Met vriendelijke groet, Radboud Koopmans


rk

 
Radboud
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2017, 18:10
Antw: verzameling aangeboden

Bericht door Radboud » 15 apr 2017, 12:16

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klassering: 1: Elementen 2: Sulfiden 3: Halogeniden 4: Oxyden, hydroxyden 5: Carbonaten, boraten, nitraten 6: tulfaten e.g, chromaten, molybdaten, molframaten 7: Phosphaten, arsenaten, vanadaten 8:silicaten


rk

Gebruikersavatar
KoenJ
Berichten: 1289
Lid geworden op: 23 feb 2015, 13:28
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Antw: verzameling aangeboden

Bericht door KoenJ » 15 apr 2017, 13:31

5000 euro? Dan moet het wel een heel erg bijzondere verzameling zijn, of het bedrag is bedacht door iemand met dollartekens in zijn ogen. Wie heeft deze schatting afgegeven als ik vragen mag?


Groeten,
Koen

Radboud
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2017, 18:10
Antw: verzameling aangeboden

Bericht door Radboud » 15 apr 2017, 13:53

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@Koen J, zoals bijgevoegd de prijzen die er voor betaald zijn. Alles bij elkaar opgeteld is het 4448 euro. Maar bij 1/4 staat geen prijs vermeld. Vandaar deze schatting. Daarnaast is er ook een dik blauw boek met vindplaats vermeld (zie laatste plaatje voorbeeld)


rk

Radboud
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2017, 18:10
Antw: verzameling aangeboden

Bericht door Radboud » 15 apr 2017, 14:47

zoals bijgevoegd de prijzen die er voor betaald zijn. Alles bij elkaar opgeteld is het 4448 euro. Maar bij 1/4 staat geen prijs vermeld. Vandaar deze schatting. Daarnaast is er ook een dik blauw boek met vindplaats vermeld (zie laatste plaatje voorbeeld)

Maar zoals ik al zei over de prijs is te onderhandelen. Belangrijker is dat dit allemaal in professionele en dus goede handen terecht komt


rk

Gebruikersavatar
KoenJ
Berichten: 1289
Lid geworden op: 23 feb 2015, 13:28
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Antw: verzameling aangeboden

Bericht door KoenJ » 15 apr 2017, 15:07

Beste Radboud,

Wat iemand er ooit voor betaald heeft, hoeft niks te zeggen over de uiteindelijke waarde. Je schrijft dat je het uit een ontruiming hebt. Betekent dat dat je het namens een bedrijf of in stelling aanniedt?

Ik denk niet dat je hier 5000 euro (of iets wat on de buurt komt) voor die verzameling gaat krijgen. Als ik jou was, zou ik kijken of een museum o.i.d. geïnteresseerd is, omdat je schrijft dat je het belangrijker vindt dat het in professionele handen komt. Ga er dan wel vanuit dat je hooguit een symbolisch bedrag krijgt.


Groeten,
Koen

Radboud
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2017, 18:10
Antw: verzameling aangeboden

Bericht door Radboud » 15 apr 2017, 15:12

Dat begrijp ik! Daarom post ik het ook op dit forum. Omdat ik niet weet waar dit aan te bieden. Heb je enig idee welk museum?


rk

Gebruikersavatar
KoenJ
Berichten: 1289
Lid geworden op: 23 feb 2015, 13:28
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Antw: verzameling aangeboden

Bericht door KoenJ » 15 apr 2017, 16:18

Ok....het kwam nogal commercieel op me over. Ik durf ook niet te zeggen welk museum geïnteresseerd zal zijn, daarvoor zul je er een paar moeten proberen. Een school is ook nog een optie. Of de georockshop (zie het menu hierboven).


Groeten,
Koen

Gebruikersavatar
kliko
Berichten: 204
Lid geworden op: 07 sep 2009, 21:22
Antw: verzameling aangeboden

Bericht door kliko » 15 apr 2017, 16:31

Heeft die mevrouw dan een afstandverklaring getekend . Want dit wordt altijd door een bedrijf gedaan als zij dit tekent worden vaak de spullen vernietigd en wat van waarde is wordt verkocht vaak via een opkoper.



Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6875
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 309 times
Been thanked: 313 times
Contacteer:
Antw: verzameling aangeboden

Bericht door sjaak » 15 apr 2017, 19:12

Al die aangekochte stenen, het is net als met een nieuwe auto. Na aankoop wordt het meestal snel minder waard. Dat soort bedragen ga je niet krijgen.


Groet,

Niels


Gesloten