Werktuigje ?
Werktuigje ?

Geen fossiel maar ik brand van nieuwsgierigheid. Het is 4/5 centimeter lang en komt weer van dezelfde vindplaats als mijn vorige vondsten. Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn, ik moet het doen met een mobieltje
Altijd nieuwsgierig !
Antw: Werktuigje ?
Hallo, dat is een klingetje; misschien gebruikt als mesje.
Vuursteen lijkt, qua kleur, op de vuursteen uit het Franse Grand Pressigny; zou dus een heel vroeg importproduct kunnen zijn...
groeten, Bert
Vuursteen lijkt, qua kleur, op de vuursteen uit het Franse Grand Pressigny; zou dus een heel vroeg importproduct kunnen zijn...
groeten, Bert
Elbert
Dank je Bert echt waanzinnig om zoiets in je vingers te houden zou je er een leeftijd aan kunnen geven ?
Altijd nieuwsgierig !
Hallo,
Ik vermoed dat dit een natuurlijk stuk is.
Ik mis de echte kenmerken; retouche, slagbult etc.
De rand lijkt scherp, maar dit kunnen recente beschadigingen zijn of gewoon natuurlijk ontstaan zijn.
De achterkant vertoont geen slagbult of slaggolven.
Wel meen ik een "rondje" te zien?
Dit wijst op een vorstsplijting.
Groeten,
Ivan
Ik vermoed dat dit een natuurlijk stuk is.
Ik mis de echte kenmerken; retouche, slagbult etc.
De rand lijkt scherp, maar dit kunnen recente beschadigingen zijn of gewoon natuurlijk ontstaan zijn.
De achterkant vertoont geen slagbult of slaggolven.
Wel meen ik een "rondje" te zien?
Dit wijst op een vorstsplijting.
Groeten,
Ivan
Beste Ynse ,
Mits dit van mensen gemaakt is ,dat durf ik niet zeker te zeggen maar wil het ook zeker niet uitsluiten , dan zou ik aan de hamburger kultuur denken , misschien vind jij er iets op het net erover , dat is dan ca. 10 - a 12.000 jaren geleden .
Niet weggooien .
Groetjes Micha
Mits dit van mensen gemaakt is ,dat durf ik niet zeker te zeggen maar wil het ook zeker niet uitsluiten , dan zou ik aan de hamburger kultuur denken , misschien vind jij er iets op het net erover , dat is dan ca. 10 - a 12.000 jaren geleden .
Niet weggooien .
Groetjes Micha
Dank je Ivan ik heb in de gaten dat het determineren uiterst moeilijk is al hoop ik natuurlijk dat het de real deal is en als het echt zo oud kan zijn als Micha zegt maakt dat de bewoning in mijn omgeving nog ouder dan ik dacht
Altijd nieuwsgierig !
Vanaf foto's blijft het lastig, dus zeker live aan een expert laten zien!
Heb zelf ook diverse artefacten gevonden die via de foto zijn afgekeurd en in het echt goed zijn gekeurd!
Groeten,
Ivan
Heb zelf ook diverse artefacten gevonden die via de foto zijn afgekeurd en in het echt goed zijn gekeurd!
Groeten,
Ivan