klein gedraaid bot fragment
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
klein gedraaid bot fragment

Hallo ik kom er nog niet echt uit met dit stukje ,
(misschien blijft het een raadsel )

zelf denk ik aan of een wervelvleugeltje wat bij de wervel onder naar de zijkant uitsteekt ???
misschien een bekken fragmentje

of een deel van een schouder gewrichtje???
komt van omg zandmotor
gr
Huug
Antw: klein gedraaid bot fragment

Hoi Huug,
Dit doet mij zeer sterk denken aan een fragment dat ik eerder op de WPZ facebookpagina had geplaatst. Dat stukje is later door de experts geïdentificeerd als zijnde de achterzijde van een maxillare kaak van een vis (kabeljauw).
Kwa documentatie stond dat in het tijdschrift Afzettingen van WTKG, nr 3 van 2016. Misschien dat je dat toevallig hebt om te vergelijken..
Misschien daar nog even verder op zoeken?

- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Antw: Antw: klein gedraaid bot fragment
Niet dat ik twijfel aan het oordeel van experts, die waarschijnlijk het stuk in handen hebben gehad, maar ik vind het moeilijk voor te stellen dat een dergelijk compact en zwaar ogend bot van een vis is. Maar misschien lijkt dat alleen maar zo van de foto.BertB schreef:
Hoi Huug,
Dit doet mij zeer sterk denken aan een fragment dat ik eerder op de WPZ facebookpagina had geplaatst. Dat stukje is later door de experts geïdentificeerd als zijnde de achterzijde van een maxillare kaak van een vis (kabeljauw).
Kwa documentatie stond dat in het tijdschrift Afzettingen van WTKG, nr 3 van 2016. Misschien dat je dat toevallig hebt om te vergelijken..
Misschien daar nog even verder op zoeken?![]()
Het botje van Huug vind ik er niet op lijken. Eerste gedachte was een stukje wervel.
[Bewerkt door sjaak op 30-05-2017 om 17:48 NL]
Groet,
Niels
Niels

Hoi Niels,
Klopt dat het niet oogt als vis. We dachten ook eerst aan misschien stukje schildpad, maar wordt blijkbaar vaker door elkaar gehaald. Bram heeft het tijdens de beurs in handen gehad en had al vrij snel door dat het over kaakdeel kabeljauwachtige ging.
Heb het stukje er nog even bijgepakt en weet toch 99% zeker dat dit hetzelfde botje is. Even wat foto's gemaakt die je kunt vergelijken met foto 2, 4 en 8 van Huug.
Er mist bij Huug een klein stukje van het gewrichtsvlak (mijn foto 3 links), maar verder een match.
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
hallo ik heb het stuk vergeleken ,en inderdaad het is het zelfde botje Bert ,ik denk dat de eerste foto ook door de donkere kleur vertekend en er daardoor massiever uitziet ,
vandaar de opmerking van Niels.!
bij je laatste foto's is bij de tweede foto goed te zien waar ,
het stuk rechts, bij mijn vondst afgebroken is ook bij de andere foto's ,inkeping midden in de schacht alles klopt ,dank !!
!!!!
gr
Huug
vandaar de opmerking van Niels.!
bij je laatste foto's is bij de tweede foto goed te zien waar ,
het stuk rechts, bij mijn vondst afgebroken is ook bij de andere foto's ,inkeping midden in de schacht alles klopt ,dank !!

gr
Huug