Tekening landschap
- Mega shark
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
Tekening landschap

Ben laatste paar dagen creatief geweest, en heb getekend tot ik erbij neer viel. De tekening die ik heb gemaakt is een panorama van een landschap in het......ja, je raad het al: een carboonlandschap. Ik heb er ongeveer zo\'n 3 uur over gedaan, en ik vind hem zeer goed gelukt.
Zoekt, en gij zult vinden!
Antw: Tekening landschap
Inderdaad een zeer mooie tekening Ruben, en welk beest drinkt daar in het Carboon?.
[Bewerkt door Patrick op 10-12-2006 om 09:07 NL]
[Bewerkt door Patrick op 10-12-2006 om 09:07 NL]
wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!
- Anthonie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 31 times
- Contacteer:
Mooie tekening
Dat doet me denken aan mijn diorama van het carboonlandschap dat ik vorig jaar voor de tentoonstelling \"Hout\" op de Open monumentendag heb gemaakt
Zie foto\'s
@ partrik dat beestje is een Ichteostega
Dat doet me denken aan mijn diorama van het carboonlandschap dat ik vorig jaar voor de tentoonstelling \"Hout\" op de Open monumentendag heb gemaakt
Zie foto\'s
@ partrik dat beestje is een Ichteostega
* Scientia et Miratio *
Mooie tekening.
Ik heb zelf ook heel veel getekend.
Ook cursussen gevolgd.
Als ik meer tijd heb
ga ik maar weer eens beginnen.
Landschap pleistocene meschien?
Ik heb zelf ook heel veel getekend.
Ook cursussen gevolgd.
Als ik meer tijd heb
ga ik maar weer eens beginnen.
Landschap pleistocene meschien?
- Mega shark
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
Ziet er harstikke leuk uit!
Een paar weken geleden heb ik ook zo\'n carboonlandschap gemaakt met karton. Alles heb ik zo echt mogelijk nagemaakt, en het ziet er echt leuk uit. Ik heb Lepidodendrons nagemaakt, Sigillaria\'s, boomvarens en gewone varens, en ik heb als bodembedekking houtstukjes uit de tuin gebruikt. Deze stukjes hout heb ik heel erg klein gemaakt zodat het net lijkt op een moerassig bos. Ik heb in dit landschap niet alleen planten gemaakt, maar ook dieren. Denk b.v aan een kakkerlak, reuzenlibel, reuzenduizendpoot (Arthropleura), en een schorpioen. Al met al een heel leuk en zeer gedetailleerd karwei!!
(Met kerst krijg ik nieuwe digitale camera, dan laat ik foto\'s zien van zowel het landschap, en mijn verzameling fossielen)
Voor iedereen die ook een landschap uit een bepaald tijdvak wilt maken,
Heel veel knutselplezier!!,
Ruben
Een paar weken geleden heb ik ook zo\'n carboonlandschap gemaakt met karton. Alles heb ik zo echt mogelijk nagemaakt, en het ziet er echt leuk uit. Ik heb Lepidodendrons nagemaakt, Sigillaria\'s, boomvarens en gewone varens, en ik heb als bodembedekking houtstukjes uit de tuin gebruikt. Deze stukjes hout heb ik heel erg klein gemaakt zodat het net lijkt op een moerassig bos. Ik heb in dit landschap niet alleen planten gemaakt, maar ook dieren. Denk b.v aan een kakkerlak, reuzenlibel, reuzenduizendpoot (Arthropleura), en een schorpioen. Al met al een heel leuk en zeer gedetailleerd karwei!!
(Met kerst krijg ik nieuwe digitale camera, dan laat ik foto\'s zien van zowel het landschap, en mijn verzameling fossielen)
Voor iedereen die ook een landschap uit een bepaald tijdvak wilt maken,
Heel veel knutselplezier!!,
Ruben
Zoekt, en gij zult vinden!
Mooi hoor die tekening, ik kan zelf niet goed tekenen en ik benijd mensen die dat wel kunnen. Ik moet wel is een tekening maken op het bord voor de klas(biologieles) maar dat is meestal lachen en moet ik erbij vertellen wat het is en wat het voorsteld. 
Dat knutsellandschap is ook mooi, fijn om voor dat soort dingen tijd te hebben.
(of tijd te kunnen maken)
gr
pearl

Dat knutsellandschap is ook mooi, fijn om voor dat soort dingen tijd te hebben.
(of tijd te kunnen maken)
gr
pearl
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
Antw: Antw: Tekening landschap
hoplites schreef:
misschien een hele domme vraag, \'k weet er allemaal nog niet veel van : verhoudingen van bomen/dieren waar baseer je dat op? Gevonden materiaal, neem ik aan, maar hoe weet je van stukjes boom hoe groot zo\'n boom was?
hoplites
[Bewerkt door Hoplites op 16-12-2006 om 19:54 NL]
- Anthonie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 31 times
- Contacteer:
Hallo Hoplites
Ik ben uitgegaan van schattingen die Paleontologen gedaan hebben (rekening houdend met fossielen uit het carboon)
Mijn model is is 1/26 qua verhouding
Groeten
Anthonie
Ik ben uitgegaan van schattingen die Paleontologen gedaan hebben (rekening houdend met fossielen uit het carboon)
Mijn model is is 1/26 qua verhouding
Groeten
Anthonie
* Scientia et Miratio *
- fossilmadman
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Tekening landschap
hoplites schreef:hoplites schreef:
misschien een hele domme vraag, \'k weet er allemaal nog niet veel van : verhoudingen van bomen/dieren waar baseer je dat op? Gevonden materiaal, neem ik aan, maar hoe weet je van stukjes boom hoe groot zo\'n boom was?
Dat weet je eigenlijk niet, allen door het vergelijken van je vondsten met afbeeldingen of referentie collecties (musea`s en Universiteiten), kan je tot een identificatie komen, als je vervolgens weet welke soort het is, ga je de literatuur doorworstelen, en hopen dat ergens in het verleden ergens op de wereld een complete boom gevonden is, dan heb je je beschrijving van bijvoorbeeld voorkomen, leefklimaat, vorm en natuurlijk de omvang, (Henk)
[Bewerkt door fossilmadman op 16-12-2006 om 22:32 NL]
(Henk)