Wie weet war dit is?
-
Wie weet war dit is?
Hallo, gister vond ik op het strand bij Cadzand-bad dit ronde balletje, tussen fossiele stukjes bot en haaientanden. Heeft iemand ook wel eens zo iets gevonden? Weet iemand wat dit kan zijn?
Groetjes
Antw: Wie weet war dit is?
Hallo, ziet er uit als een musketkogel...maar omdat de schaal ontbreekt, zou het ook een kanonskogel kunnen zijn.
groeten, Bert
groeten, Bert
Elbert
-
Dank je voor je antwoord. Het is eigenlijk iets groter dan een knikker en is wat ovaal van vorm. Te licht voor een kogel. Groetjes Eva
- Spongebob
- Has thanked: 420 times
- Been thanked: 640 times
Antw: Wie weet wat dit is?
Bij een kogel is het erg handig als ie (kogel!)rond is. Zou hij blijven steken in de loop, knalt je musket uiteen.
Als ik deze steen zo zie glimmen, denk ik in eerste instantie aan een vuursteentje (die door rivierstransport is afgerold en/of lang in de branding heeft gelegen)
Als ik deze steen zo zie glimmen, denk ik in eerste instantie aan een vuursteentje (die door rivierstransport is afgerold en/of lang in de branding heeft gelegen)
Time fades away (Neil Young)
- Spongebob

Hier is ook zo'n steentje van Cadzand, oftewel hij lijkt er i.e.g. erg op. Ik heb 'm niet zelf gevonden (ook nog nooit daar gezocht), maar ik denk dat dit soort vuursteentjes veelvuldig voorkomen daar.
[Bewerkt door Spongebob op 05-08-2017 om 21:36 NL]
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo.ik heb deze steentjes vaak gevonden.
De structuur zou er zijn gekomen omdat het maagsteentjes zijn geweest van bepaalde dieren.
Er zijn hier ooit topics over geweest op dit forum,maar ik weet niet meer wanneer dit was
GR
De structuur zou er zijn gekomen omdat het maagsteentjes zijn geweest van bepaalde dieren.
Er zijn hier ooit topics over geweest op dit forum,maar ik weet niet meer wanneer dit was

GR
strandjutters
- Spongebob
https://www.fossiel.net/forums/viewtopi ... 179#151886
@ Ik word wel een beetje apathisch van de 'Wat is dit' of 'Wie weet wat dit is' topics.
PS: Sorry Tineke, niet persoonlijk bedoeld hoor
[Bewerkt door Spongebob op 05-08-2017 om 23:19 NL]
@ Ik word wel een beetje apathisch van de 'Wat is dit' of 'Wie weet wat dit is' topics.
PS: Sorry Tineke, niet persoonlijk bedoeld hoor

[Bewerkt door Spongebob op 05-08-2017 om 23:19 NL]
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Wel het schijnt dat struisvogels tot wel 1 procent van deze steentjes in hun maag kunnen hebben,das dus 1 kilo bij deze vogels die om en bij de 100 kilo wegen.
Het zijn dus planteneters,en dit helpt voor de vertering in hun maag.
Waarom we dat op het strand vinden,wel we kunnen twee kanten uit,vroeger was het hier steppe en liepen hier struisvogels rond.
Of het komt uit Ganzen,die hebben ook een vegetarisch dieet
GR
Het zijn dus planteneters,en dit helpt voor de vertering in hun maag.
Waarom we dat op het strand vinden,wel we kunnen twee kanten uit,vroeger was het hier steppe en liepen hier struisvogels rond.
Of het komt uit Ganzen,die hebben ook een vegetarisch dieet

GR
strandjutters
Hallo, wat een geneusel over een dood gewone gerolde vuursteen. Niet meer en niet minder. Zuidelijk gesteente door de rivieren afgevoerd en ergens gedeponeert. Struisvogel maaginhoud is leuk maar niet na te gaan. De sleufjes komen er op door transport. Is het niet dit of dat gewoon stoppen er mee.
Gr.Ben
Gr.Ben
0000000000