Versteende krab?
-
Versteende krab?

Vanmorgen gevonden op het Hulshorsterzand (Veluwe). Geen idee wat voor soort en hoe oud het is
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Antw: Versteende krab?
Hoi Kees,
Intrigerende vondst! Zou je misschien nog wat meer foto's kunnen maken, inclusief wat close-ups.
Groet,
Johan
Intrigerende vondst! Zou je misschien nog wat meer foto's kunnen maken, inclusief wat close-ups.
Groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
- Masterofearth
- Been thanked: 1 time
Gave vondst! Maar ik denk dat het jammer genoeg niet fossiel is. Meer een minerale oorsprong.
Wel interessant om te zien wat het wel is dus mooie closeups en foto's van andere hoeken is welkom. En ik kan ook niet duidelijk zien wat voor matrix het is... Het lijkt kwarts maar het zou ook iets anders kunnen zijn.
groet,
Pim
Wel interessant om te zien wat het wel is dus mooie closeups en foto's van andere hoeken is welkom. En ik kan ook niet duidelijk zien wat voor matrix het is... Het lijkt kwarts maar het zou ook iets anders kunnen zijn.
groet,
Pim
-
Ik heb de steen bij Natuurmonumenten achtergelaten. Volgende week kan ik opnames maken met een betere camera met macro. Wordt dan vervolgd.
Hallo, ziet er uit als vuursteenknol met inhoud; intrigerende vondst!
groeten, Bert
groeten, Bert
Elbert
- Spongebob
- Has thanked: 420 times
- Been thanked: 640 times
Wauw! Geweldige vondst!!!
Het ziet er zeker uit als vuursteen. Met chalcedoonachtige witte vlekken. De inhoud ziet er inderdaad uit alsof het een krab (Mr. Krabs?;) betreft. Ik meen een gebroken schaartje te herkennen, rechts op 3 uur. Kreeftenresten heb ik wel eens gezien, maar een krab in vuursteen ben ik nog nooit tegengekomen.
Koester het fossiel, zou ik zeggen.
Mvg, Tom
Het ziet er zeker uit als vuursteen. Met chalcedoonachtige witte vlekken. De inhoud ziet er inderdaad uit alsof het een krab (Mr. Krabs?;) betreft. Ik meen een gebroken schaartje te herkennen, rechts op 3 uur. Kreeftenresten heb ik wel eens gezien, maar een krab in vuursteen ben ik nog nooit tegengekomen.
Koester het fossiel, zou ik zeggen.
Mvg, Tom
Time fades away (Neil Young)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo,vind ik ook een leuke 
En een zeer mooi voorbeeld van een Pseudo fossiel,het lijkt op een krab maar het is er geen,er zit niets van symmetrie in dit stuk.Ook de plooitjes in de pootjes zouden zeer ongemakkelijk zijn geweest om mee te lopen
GR

En een zeer mooi voorbeeld van een Pseudo fossiel,het lijkt op een krab maar het is er geen,er zit niets van symmetrie in dit stuk.Ook de plooitjes in de pootjes zouden zeer ongemakkelijk zijn geweest om mee te lopen

GR
strandjutters