Mammoet slagtanden

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Passchier
Mammoet slagtanden

Bericht door Passchier » 09 sep 2017, 13:57

Hallo allemaal,
Ik heb even een vraagje over mammoet slagtanden. Ik heb namelijk 2 stukken slagtand, ik weet alleen niet zeker of het echt is, en zo ja, hoeveel het waard is. Graag zie ik jullie reacties tegemoet. Alvast bedankt, Passchier

TheRock
Antw: Mammoet slagtanden

Bericht door TheRock » 10 sep 2017, 08:37

Hallo Passchier,

Allereerst welkom op het forum! Zou je wellicht wat duidelijke foto's kunnen plaatsen van de stukken vanuit meerdere richtingen? Op die manier kunnen de ervaren verzamelaars je een stuk beter helpen met het juist determineren van je stukken.

Zelf weet ik dat je bij (mammoet-)ivoor in ieder geval kan letten op zgn. Schreger-lijnen die op een dwarsdoorsnede te zien zijn. Dit is te herkennen als een soort ruitjes patroon van twee sets aan diagonaal lopende lijnen. Verder kan je als je het vermoeden hebt dat het plastic is, er ook altijd een met een lucifer verwarmde naald bij pakken. Als het plastic is, gaat de naald er doorheen. Let er wel op dat dit je stukken kan beschadigen.

Edit: Ik zie dat je meerdere topics hierover geopend hebt, waarbij een andere wel foto's bevat. Negeer hierom het eerste bericht. Wellicht kunnen de admins de overige topics sluiten.

[Bewerkt door TheRock op 10-09-2017 om 07:40 NL]

- Riemer

Plaats reactie