Een voor mij onbekend fossiel. Het uitgebreid gezocht, maar lijkt op niets bekends.
-
Een voor mij onbekend fossiel. Het uitgebreid gezocht, maar lijkt op niets bekends.

Tijdens een vakantie diverse fossielen van verschillende zeeëgels en koraal gevonden.
Op dezelfde locatie ook een steen gevonden met een vreemd 'luipaard'-achtig motief.
Op afb.2 is dit goed te zien: zwarte stippen op een lichte, wit/grijze ondergrond. Deze zijde voelt glad aan.
Op afb.1 is, hoewel minder duidelijk, een bobbeltjes-structuur te zien: grijze stippen op een lichte ondergrond. Hier zijn de grijze stippen als bobbeltjes voelbaar.
Ik heb geprobeerd via deze en andere sites te achterhalen of dit een fossiel is en zo ja, welke. Dit is mij echter niet gelukt.
Heeft iemand een idee?
- Spongebob
- Has thanked: 420 times
- Been thanked: 640 times
Antw: Een voor mij onbekend fossiel. Het uitgebreid gezocht, maar lijkt op niets bekends.
Niets bekends is een relatief begrip.
Je hebt een rest van een hexactinellide spons gevonden.
Ik vermoed Rhizopoterion; een zeer algemeen genus. Vergelijk maar eens met dit fossiel uit de Kurische Nehrung.
Time fades away (Neil Young)
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Een voor mij onbekend fossiel. Het uitgebreid gezocht, maar lijkt op niets bekends.
Heel goed Tom!
Robert Mensink
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Antw: Antw: Een voor mij onbekend fossiel. Het uitgebreid gezocht, maar lijkt op niets bekends.
Nee, helemaal niet mee eens. Het stuk dat hier getoont werd kan een spons zijn, maar ook een cyclostomate bryozoa-kolonie.Fossielenzoeker schreef:
Heel goed Tom!
De bewaartoestand is echter zo slecht, dat een determinatie niet mogelijk is. Mijn mening.
Groeten,
Oliver