madagascar vogel fossiel
- Masterofearth
- Been thanked: 1 time
Antw: madagascar vogel fossiel
Ik denk ten eerste niet dat we het hier over een vogel of vogel achtige hebben... Ik denk eerder in de richting van CLAUDIOSAURUS een leguaan achtig water reptiel. Dit vooral gebasseerd op de kaak en de poot die duidelijk geen vleugel of iets dergelijks voorsteld. Maar betere en meer fotos zijn welkom.
[Bewerkt door Masterofearth op 15-12-2017 om 13:43 NL]
[Bewerkt door Masterofearth op 15-12-2017 om 13:43 NL]
Zou rond 250 milj jaar oud moeten zijn , vindplaats dicht bij Ilakaka zuiden madagascar.
Heb 18 grote fossielen van die streek, maar deze is sterk afwijkend.
De meeste zijn waarschijnlijk BARASAURUS BESAIRIEI
Heb nog geen betere foto’s , bevind zich nog steeds in madagascar
Heb 18 grote fossielen van die streek, maar deze is sterk afwijkend.
De meeste zijn waarschijnlijk BARASAURUS BESAIRIEI
Heb nog geen betere foto’s , bevind zich nog steeds in madagascar
- sjaak
- Has thanked: 374 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Eens, die poot duidt niet op een vogel. Wel een mooi fossiel!
Groet,
Niels
Niels

hierbij een vb van BARASAURUS BESAIRIEI en ook een beeld van een nog niet geopend fossiel.
indien er iemand is met ervaring in het openmaken van zoiets , graag een seintje.
er zijn er zo nog een aantal onderweg
Hallo, ik zou er niet voor kiezen om een dergelijke nodule open te breken; dan onstaat er meestal flinke schade aan het fossiel.
Het lijkt me beter om een dergelijk stuk te (laten) prepareren door iemand die weet wat hij/zij doet.
Hoe hard is het gesteente van deze nodulen?
groeten, Bert
Het lijkt me beter om een dergelijk stuk te (laten) prepareren door iemand die weet wat hij/zij doet.
Hoe hard is het gesteente van deze nodulen?
groeten, Bert
Elbert
Het gesteente is zeer hard, maar er is een breuklijn mooi rondom. Normaal breken ze die in madagascar open met een beitel, maar heb er tot hiertoe 3 volledige kunnen bemachtigen. Is wel spannend natuurlijk
Hallo, als de steen te hard is, kun je die verzwakken met chemicaliën of temperatuurswisselingen of een combinatie daarvan.
Ik ben er van overtuigd dat het resultaat na prepareren oneindig veel beter zal zijn dan wanneer de nodulen gespleten worden.
Eventueel wil ik het wel voor je proberen; hou die knollen vooralsnog maar heel...
groeten, Bert
Ik ben er van overtuigd dat het resultaat na prepareren oneindig veel beter zal zijn dan wanneer de nodulen gespleten worden.
Eventueel wil ik het wel voor je proberen; hou die knollen vooralsnog maar heel...
groeten, Bert
Elbert
Wat het wel is weet ik niet, maar denk zeker niet aan vogel.
Mocht dit een vogel zijn die 250 miljoen jaar geleden geleefd zou hebben, hoort dit fossiel alleen maar thuis in een museum.
Mocht dit een vogel zijn die 250 miljoen jaar geleden geleefd zou hebben, hoort dit fossiel alleen maar thuis in een museum.