Uit het Plioceen-Estepona
Uit het Plioceen-Estepona

Hallo, dit kleine dingetje vond ik in een monster uit het Vroeg Plioceen( Zanclien) van Estepona-Spanje.Ik kan het niet zo goed thuis brengen wat het is. het lijkt me op een algen soort . Of is het een koraal fragment, er lopen kanaaltjes naar het midden. Het heeft een kern Wie weet het antwoord ?
Groet,Ben.
0000000000
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Antw: Uit het Plioceen-Estepona
Dit lijkt mij een bryozoa-kolonie? Wellicht dat Oliver of Luc je hier meer over kunnen vertellen.
groet,
Johan
[Bewerkt door FossilDude op 22-02-2018 om 15:07 NL]
groet,
Johan
[Bewerkt door FossilDude op 22-02-2018 om 15:07 NL]
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
Hallo Johan. Ik wacht wel even af, bryozoa is niet uitgesloten. Bedankt.
Gr.Ben.
0000000000
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hoi Ben,
zoals Johan al schreef is dit een bryozoa-kolonie. Over het geslacht kan ik je weinig vertellen, omdat ik weinig ervaring met zo jonge stukken heb (ik hou meer van die oudere
Het zou iets richting Floridina-achtige kunnen zijn vanwegens de twee "tandjes" aan de laterale zijdes van de mondopening.
Maar dat is alleen maar een gok. Ik zou het stuk live moeten zien, om meer te kunnen zeggen.
Groeten,
Oliver
zoals Johan al schreef is dit een bryozoa-kolonie. Over het geslacht kan ik je weinig vertellen, omdat ik weinig ervaring met zo jonge stukken heb (ik hou meer van die oudere

Het zou iets richting Floridina-achtige kunnen zijn vanwegens de twee "tandjes" aan de laterale zijdes van de mondopening.
Maar dat is alleen maar een gok. Ik zou het stuk live moeten zien, om meer te kunnen zeggen.
Groeten,
Oliver
Hallo Oliver,bedankt voor je antwoord. Ik ben al blij dat je een bryozoa naam noemt. Alleen die tandjes waar je over schrijft zie ik niet zo snel. Ik zal morgen is bij de naam zoeken.
groet,Ben.
0000000000
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:

Hoi Ben,
Ik heb op deze foto de laterale 'tandjes' aangegeven. Dat was ook precies de reden waarom ik meteen er vanuit ging dat het om een byrozoa kolonie gaat.
Groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
Hallo Johan,mooi dat je het zo duidelijk maakt. Ik had de tandjes inmiddels gezien. Goed gevonden van je ,,bryozoa,,.
bedankt voor de foto.
groet,Ben.
0000000000
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hoi Ben,
ik heb een beetje gezocht. Myriapora truncata – een soort die vanaf het Mioceen tot heden bestaat – zou een goede kanshebber kunnen zijn.
Groeten,
Oliver
ik heb een beetje gezocht. Myriapora truncata – een soort die vanaf het Mioceen tot heden bestaat – zou een goede kanshebber kunnen zijn.
Groeten,
Oliver
Hallo Oliver, je bent een kei. Myriapora truncata dat heb je snel gevonden uit de duizenden soorten. Ik heb hem gezocht op internet en inderdaad een even beeld. het is verml. het topje van de plant zo noem ik hem voor het gemak. Inmiddels heb ik enkele kilo,s uitgezocht en gisteren de eerste gevonden. bedankt nog maals.
Johan jij ook bedankt voor je duidelijke reactie.
0000000000