Is dit fossiel?
Is dit fossiel?
Gewoon omdat ik het leuk vindt om te weten. Is dit stukje versteend modder fossiel of niet? Het is echt versteend! Als ik het zo zie kan ik me een veld vol opgedroogde modder voorstellen. Gevonden M.V 2.
Niemand?
Vraag is: Is het Jura of Krijt of nog vroeger? Of is het recent?
[Bewerkt door Iesje op 25-02-2018 om 18:14 NL]
Antw: Is dit fossiel?
Niemand een antwoord voor Lesje?
Ik weet enkel dat het industrieel afval is, vind ook vaak van die proppen op de Maasvlakte, maar waar het nu vandaan komt weet ik eigenlijk ook niet precies en stiekem hoopte ik dat iemand het hier op deze vraag haarfijn zou verklaren.
Ik weet enkel dat het industrieel afval is, vind ook vaak van die proppen op de Maasvlakte, maar waar het nu vandaan komt weet ik eigenlijk ook niet precies en stiekem hoopte ik dat iemand het hier op deze vraag haarfijn zou verklaren.

Hallo Germa,
Bedankt voor je reactie. Industrieel afval echt waar?! Dat had ik niet gedacht. Het ziet er zo uit als een stukje versteende modder op een steen. Ik zou nog wat foto's laten zien van de onderkant.
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Vanaf de foto's is dit een apart gevormde steen.
Echter geen fossiel.
Groeten,
Oliver
Echter geen fossiel.
Groeten,
Oliver
- Masterofearth
- Been thanked: 1 time
Het ziet er niet uit als industrieel afval. het lijkt mij een zandsteen pebble met een verweerings ring (buitenste laag is verkleurd). https://en.wikipedia.org/wiki/Weathering_rind
En ja je kan dat dan misschien zelfs fossiele modder noemen maar fossiel is het eigenlijk alleen als het van biogene oorsprong is.
Groetjes,
Pim
En ja je kan dat dan misschien zelfs fossiele modder noemen maar fossiel is het eigenlijk alleen als het van biogene oorsprong is.
Groetjes,
Pim