Haaientanden Antwerpen
Haaientanden Antwerpen

Hoi,
Deze tanden heb ik vandaag en gister in Antwerpen gevonden en wil graag hulp bij het determineren. Is de eerste een bovenkaakse Notorynchus (foto 1 en 2)? Foto 3, 4 en 5 heb ik nog niet eerder gezien. Een Alopias als ik zoek tussen de determinatie op het forum? Beide tanden zijn rond de 8 mm hoog en breed. Op de laatste foto nog een grappige pathologische tand.
Gr. Robin
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Haaientanden Antwerpen
Hallo Robin.
Met de eerste zit je goed.
De tweede is moeilijk,het kan een kroontje zijn van een benedenii,of een kroontje van een grandis.
Je laatste is ook een Alopias,leuke tand.
Je heb geluk gehad dit weekend,want iedereen wordt er weggestuurd door de politie
GR
Met de eerste zit je goed.
De tweede is moeilijk,het kan een kroontje zijn van een benedenii,of een kroontje van een grandis.
Je laatste is ook een Alopias,leuke tand.
Je heb geluk gehad dit weekend,want iedereen wordt er weggestuurd door de politie

GR
strandjutters
Dank je wel!
Politie?!? Ik vond het al zo rustig! Ik ben helemaal niemand tegengekomen in twee dagen! Zelfs geen politie, maar dat komt misschien wel omdat het zo bitter koud was. Ik dacht trouwens dat het gewoon 'toegestaan' was om daar te zoeken? Gedoogd, zo lang je je maar netjes gedraagt?
Politie?!? Ik vond het al zo rustig! Ik ben helemaal niemand tegengekomen in twee dagen! Zelfs geen politie, maar dat komt misschien wel omdat het zo bitter koud was. Ik dacht trouwens dat het gewoon 'toegestaan' was om daar te zoeken? Gedoogd, zo lang je je maar netjes gedraagt?
- strandjutters
Wel Robin,ik heb er ook bijna 7 jaar gezocht,maar er waren Fransen die in de wanden hebben gegraven waar de zwaluwen broeden,een deeltje is daar van ingestort,en das waarschijnlijk de reden.
Alhoewel een zwaluw best in staat is om een nieuw gatje te graven
Ik heb die mannen bezig gezien,en ik dacht bij mezelf dat het eerder gevaarlijk voor hen was om tegen die wand te graven,nu de dag erna was die wand weldegelijk naar beneden gekomen ,hadden ze daar nog bezig geweest dan was het over voor hen,ik denk naar schatting dat er wel 20 ton zand was naar beneden gekomen.
Die Fransen hadden ook geen idee met wat ze bezig waren.
Wat ik wel weet is dat die Fransen daar zijn gekomen met iemand die daar wekelijks met andere mensen aan kwam,en die waarschijnlijk via betaling deze mensen de plaats toonde.
Ik ken deze man ,en hij komt uit de walen.Maar het is niet aan mij om daar verder op in te gaan.
Wat ik wel weet is dat hij het voor veel mensen verkloot heeft ???
Nu de eerste keer wordt je de deur gewezen,de tweede keer nemen ze je auto in beslag,en das het mij niet waard,ik heb pas een nieuwe
GR
Alhoewel een zwaluw best in staat is om een nieuw gatje te graven

Ik heb die mannen bezig gezien,en ik dacht bij mezelf dat het eerder gevaarlijk voor hen was om tegen die wand te graven,nu de dag erna was die wand weldegelijk naar beneden gekomen ,hadden ze daar nog bezig geweest dan was het over voor hen,ik denk naar schatting dat er wel 20 ton zand was naar beneden gekomen.
Die Fransen hadden ook geen idee met wat ze bezig waren.
Wat ik wel weet is dat die Fransen daar zijn gekomen met iemand die daar wekelijks met andere mensen aan kwam,en die waarschijnlijk via betaling deze mensen de plaats toonde.
Ik ken deze man ,en hij komt uit de walen.Maar het is niet aan mij om daar verder op in te gaan.
Wat ik wel weet is dat hij het voor veel mensen verkloot heeft ???
Nu de eerste keer wordt je de deur gewezen,de tweede keer nemen ze je auto in beslag,en das het mij niet waard,ik heb pas een nieuwe

GR
strandjutters
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
Hoi Pascal,
dat klingt echt niet leuk wat je bericht!
En swaluw is wel in staat een nieuw gatje te graven maar hoe ziet het met de eieren of jongen in het ingestorte gat eruit ??
Ik begrijp het wel dat je geen zin heb met deze man die regelmatig mensen naar de vindplaats brengt te spreken. Maar misschien weet je een forum of vereniging waarin hij zit en kan daar een oproep doen?
Ik vind het echt heel jammer en het maakt me erg boos dat er stets weer meedoogenlose mensen zijn, die door hun slecht gedragen het zoeken voor andere verzamelaars onmogelijk maken!
Het achterlaten van vuil is ook zo'n geval. En ik begrijp echt niet hoe je zo stom kan zijn in een wand uit losse zand te graven! (Of vlakbij een hoge stenen wand van een groeve enz...)
Groetjes naar Knokke, Xenina
[Bewerkt door Xenina op 27-02-2018 om 11:13 NL]
dat klingt echt niet leuk wat je bericht!

En swaluw is wel in staat een nieuw gatje te graven maar hoe ziet het met de eieren of jongen in het ingestorte gat eruit ??
Ik begrijp het wel dat je geen zin heb met deze man die regelmatig mensen naar de vindplaats brengt te spreken. Maar misschien weet je een forum of vereniging waarin hij zit en kan daar een oproep doen?
Ik vind het echt heel jammer en het maakt me erg boos dat er stets weer meedoogenlose mensen zijn, die door hun slecht gedragen het zoeken voor andere verzamelaars onmogelijk maken!

Het achterlaten van vuil is ook zo'n geval. En ik begrijp echt niet hoe je zo stom kan zijn in een wand uit losse zand te graven! (Of vlakbij een hoge stenen wand van een groeve enz...)
Groetjes naar Knokke, Xenina
[Bewerkt door Xenina op 27-02-2018 om 11:13 NL]
Hallo Pascal,
We hadden het er al kort over gehad via de e-mail.
Inderdaad schandalig en erg jammer.
Groeten,
Ko
We hadden het er al kort over gehad via de e-mail.
Inderdaad schandalig en erg jammer.
Groeten,
Ko
- strandjutters
Hallo Nina,de zwaluwen komen hier maar toe eind April,er liggen dus geen jongen of eieren in die gaatjes
op dit moment,en ze vertrekken ook iedere jaar eind September.
GR

GR
strandjutters
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
Antw: Antw: Haaientanden Antwerpen
Klopt. Maar je zal het zeker ook niet leuk vinden als je huis vernield is als je van vakantie terug kommt, of niet?strandjutters schreef:
Hallo Nina,de zwaluwen komen hier maar toe eind April,er liggen dus geen jongen of eieren in die gaatjesop dit moment,en ze vertrekken ook iedere jaar eind September.
GR

Groetjes, Xenina