Muschelkalk
- Pleydellia
- Contacteer:
Muschelkalk
Hallo,
Afgelopen jaar in Gundelsheim wezen zoeken. Ondermeer deze typische Muschelkalksteen vol met mosselen, oesterachtigen, zee-egel stukjes, zeelelie fragmenten en botmateriaal gevonden. Het meest in het oog springend is natuurlijk de wervel. Is het mogelijk om bij die wervel tot een determinatie te komen?
Groet,
[Bewerkt door Pleydellia op 02-04-2018 om 15:13 NL]
Mark
- Pleydellia
- Contacteer:
-
- Been thanked: 11 times
Antw: Muschelkalk
Goedemorgen Pleydellia,
Zou eerst eens kijken welke diersoorten er uit deze omgeving bekend zijn. Dat zou het aantal mogelijke diersoorten al kunnen terugbrengen.
Wellicht ook een maatbalkje bij de close up?
Grtzz
Vuursteentje
[Bewerkt door Vuursteentje79 op 03-04-2018 om 09:05 NL]
Zou eerst eens kijken welke diersoorten er uit deze omgeving bekend zijn. Dat zou het aantal mogelijke diersoorten al kunnen terugbrengen.
Wellicht ook een maatbalkje bij de close up?
Grtzz
Vuursteentje
[Bewerkt door Vuursteentje79 op 03-04-2018 om 09:05 NL]
Verzameling fossielen = bijeengebrachte verwondering.
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hallo,
ik vind het überhaupt niet voor de hand liggend dat dit een wervel is. Misschien kun jij het stuk verder prepareren?
En misschien kun jij ook een close-up met maataanduiding maken, zodat wij kunnen zijn dat dit bot materiaal is.
Groeten,
Oliver
ik vind het überhaupt niet voor de hand liggend dat dit een wervel is. Misschien kun jij het stuk verder prepareren?
En misschien kun jij ook een close-up met maataanduiding maken, zodat wij kunnen zijn dat dit bot materiaal is.
Groeten,
Oliver
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Ik zie ook niet direct een botstructuur en de vorm doet mij ook niet aan een wervel denken.
Groet,
Niels
Niels
- pachy-pleuro-whatnot-odon
- Beheerder
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 111 times
Idem.
'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett