fossielen uit egypte gekregen
-
fossielen uit egypte gekregen

Hallo iedereen ;
Ben al van toen ik een jong ventje geintresseerd in fossielen maar nog maar sinds kort ben ik dan ook begonnen met determineren van fossielen wat niet zo simpel is

Ik heb me wel een boek gekocht ( zie foto). Uit dat boek heb ik al een paar gefossiliseerde schelpen kunnen determineren maar bijlange na nog niet alles wat ik over de jaren gevonden heb. Graag had ik ook wat tips gehad hoe ik beter kan determineren
Ik ga veel naar een dorpje dicht bij Montpellier waar mijn meeste zelfgevonden fossielen dan ook vandaan komen.
Maar onlangs is een nonkel bij mij thuis gepasseerd en heeft een paar fossielen cadeau gegeven die hij gekregen had van een vriend die archeoloog is en opgravingen had gedaan aan de piramides in Egypte en dit ook gevonden had natuurlijk ben ik benieuwd wat het is

Dank u bij voorbaat
Antw: fossielen uit egypte gekregen
SumTinWong,
Het is moeilijk te zien, wat voor fossielen je hebt gekregen.(wat onduidelijke foto's)
Op het internet is terug te vinden dat Gizeh op de Middle Eocene Mokattam Formation ligt(al een begin). Je ziet dikwijls beichten over de Nummulites van daar, een foraminifeer, een marien biotoop.
Je hebt een leuk aandenken van je vriend, misschien nog gesprekstof over de omstandigheden en directe locatie van de vondsten?
De ribbels van het 2de fossiel lijken wat op die van een oester, Ostrea.
Groeten
[Bewerkt door Duys op 17-04-2018 om 09:22 NL]
Het is moeilijk te zien, wat voor fossielen je hebt gekregen.(wat onduidelijke foto's)
Op het internet is terug te vinden dat Gizeh op de Middle Eocene Mokattam Formation ligt(al een begin). Je ziet dikwijls beichten over de Nummulites van daar, een foraminifeer, een marien biotoop.
Je hebt een leuk aandenken van je vriend, misschien nog gesprekstof over de omstandigheden en directe locatie van de vondsten?
De ribbels van het 2de fossiel lijken wat op die van een oester, Ostrea.
Groeten
[Bewerkt door Duys op 17-04-2018 om 09:22 NL]
-
Antw: fossielen uit egypte gekregen
Dank je
Zal eens wat duidelijker foto's maken. Heb een vriend die fotograaf is.
Tot dan zal ik zelf nog een beetje opzoeken (oefening baart kunst
)
Die vriend van mijn nonkel is overleden en dat was de enigste informatie die ik had.
Mijn nonkel is iemand die huizen gaat gaan leeghalen van overleden personen mss heeft hij nog aantekeningen gevonden?
Zal eens wat duidelijker foto's maken. Heb een vriend die fotograaf is.
Tot dan zal ik zelf nog een beetje opzoeken (oefening baart kunst

Die vriend van mijn nonkel is overleden en dat was de enigste informatie die ik had.
Mijn nonkel is iemand die huizen gaat gaan leeghalen van overleden personen mss heeft hij nog aantekeningen gevonden?