neushoorn kiesje
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
neushoorn kiesje

hallo gister eindelijk weer eens aan het strand,omg zndmtr.
oa dit neushoorn kiesje gevonden afm 2,5 cm bij 1,2 cm bij 2,5 cm
nu heb al diverse N/H kiezen gevonden in verschillende stadia
van klein tot groot ,bovenkaaks, onderkaaks,
wel of niet versleten enz .
deze lijkt er zo op het oog verkiezelt uit te zien ,of het ook zo is ???
wel lijkt het een nog ongebruikte ,van een jong dier ,graag jullie mening !
het sinas appel huidje is bekent , dit exemplaar oogt anders ??
gr
Huug
[Bewerkt door Optimo op 02-05-2018 om 12:10 NL]
Antw: neushoorn kiesje
Dag Huug,
Dit kiesje heeft ongeveer dezelfde maten als het kiesje dat ik een paar dagen geleden op de site heb gezet. Deze lijkt wat meer verrold. Ben benieuwd of dit melkkiezen zijn of gewone kiezen in ontwikkeling en of het van een WH afkomstig is. Gr. Roel
Dit kiesje heeft ongeveer dezelfde maten als het kiesje dat ik een paar dagen geleden op de site heb gezet. Deze lijkt wat meer verrold. Ben benieuwd of dit melkkiezen zijn of gewone kiezen in ontwikkeling en of het van een WH afkomstig is. Gr. Roel
RoelB
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Antw: neushoorn kiesje
hallo Roel,het door jou gevonden kiesje heb ik ook nog even terug gekeken,neushoorn kan ,maar ik heb bij jouw vondst ook wat twijfel ,herten kiesje willen in het pre'stadium nog al eens op een neushoorn kies lijken!
het sinas appel huidje zegt vaak al veel.iets scherper misschien ??.
Nu het kiesje wat ik gister vond is inderdaad wat gerold , wel zie is een wat vreemde cortex om het kiesje ,wat ik bij eerdere vondsten nog niet tegen gekomen ben.
met vergelijk van mijn vondst (zie de linker kaak helft N/H ) kom ik uit op linker onderkaak, voor !
wellicht komt er met iets meer scherpe foto's!?van de door jou gevonden kies ook een goede determinatie .
!!!! ehhh foto vergeten !!!
gr
Huug
[Bewerkt door Optimo op 02-05-2018 om 23:40 NL]
[Bewerkt door Optimo op 02-05-2018 om 23:44 NL]
[Bewerkt door Optimo op 02-05-2018 om 23:45 NL]
het sinas appel huidje zegt vaak al veel.iets scherper misschien ??.
Nu het kiesje wat ik gister vond is inderdaad wat gerold , wel zie is een wat vreemde cortex om het kiesje ,wat ik bij eerdere vondsten nog niet tegen gekomen ben.
met vergelijk van mijn vondst (zie de linker kaak helft N/H ) kom ik uit op linker onderkaak, voor !
wellicht komt er met iets meer scherpe foto's!?van de door jou gevonden kies ook een goede determinatie .

gr
Huug
[Bewerkt door Optimo op 02-05-2018 om 23:40 NL]
[Bewerkt door Optimo op 02-05-2018 om 23:44 NL]