Prognathodon
Prognathodon

Hierbij plaatje van een mosasaurustand die ik onlangs in bezit kreeg. Het betreft een tand van het genus Prognathodon, species is (nog) niet bekend.
Alleen de kroon is meer dan 3,5 inch....
Wilde jullie deze vette jongen niet onthouden.
Ik heb nog een tand van dit genus, zelfde vindplaats in Marokko, deze is iets kleiner maar vooral een stuk smaller.
[Bewerkt door Maarten op 27-11-2004 om 11:08 NL]
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
Antw: Prognathodon
Oooooh, mooooooi. maar ik kan je helaas niet helpen.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.
Ik graaf dus ik ben.
Antw: Antw: Prognathodon
Dank je Trilobite, helpen kan nog even niet, het is niet duidelijk of deze tanden tot een bepaalde reeds bekende Prognathodon soort behoren of dat het een nog niet beschreven species betreffen, ik denk zelf het laatste maar dat is speculatief.Trilobite schreef:
Oooooh, mooooooi. maar ik kan je helaas niet helpen.
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Zo, dit is mijn andere Prognathodon. Supermooi, kroon is 7 cm. Ben benieuwd welk species er de komende jaren aan wordt \"gehangen\".
[Bewerkt door Maarten op 01-12-2004 om 11:25 NL]
kun jij er niet een species aan hangen?
dan noem je hem Prognathodon Haverkampi.
wat moet je eigenlijk doen als je een soort hebt ontdekt. kun je hem zomaar een naam geven en beschrijven of gaat dit officiel dmv een comissie ofzo.
Groeten, Casper
wat moet je eigenlijk doen als je een soort hebt ontdekt. kun je hem zomaar een naam geven en beschrijven of gaat dit officiel dmv een comissie ofzo.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Er moet een wetenschappelijke beschrijving komen en die moet gepubliceerd worden in een daarvoor bestemd wetenschappelijk bla.Casper schreef:
kun jij er niet een species aan hangen?
Groeten, Casper
Als je op Prognathodon saturator (onze nederlandse Prognatodon)zoekt op het net vind je dit vanzelf terug.
Uiteraard ben ik het met je eens dat het niet meer dan redelijk is deze soort, als dit nog niet beschreven is, Prognathodon haverkampsi moet gaan heten, anallog aan b.v. Rhomdodus binkhorsti (die rog weet je nog), eventueel Prognathodon martinus, kan ook wel.
Ik vind ook wel dat ik dit verdien. Ik neem aan dat iedereen accoord is?
p.s. dit zijn overigens zulke onzettend mooie tanden, ik heb echt andere toppertjes maar deze \"fat boys\" onder de mosa\'s zijn echt heel erg heftig!
[Bewerkt door Maarten op 01-12-2004 om 18:19 NL]
Dat denk je maar...tanden heb ik voor een habbekrats gekocht. kwestie van je best doen en geduld hebben!Casper schreef:
....maar onbereikbaar voor de meesten.
Groeten, Casper
hoeveel waren ze dan?
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
Ik graaf dus ik ben.
Ik graaf dus ik ben.
De tweede die ik op het forum heb geplaatst kon ik regelen bij een vriend van mij, de prijs die ik betaalde is daarom niet reeel. De tweede en grootste was 20 dollar + porto uit de US.Trilobite schreef:
hoeveel waren ze dan?