Tand?
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Antw: Tand?
Beste M.B.,
Kan je ook een foto van de andere zijde(s) plaatsen?
Het doet mij in het eerste opzicht meer denken aan een stuk van een cleithrum van een kabeljauw-achtige. Meer foto's zullen uitsluitsel kunnen bieden.
Groet,
Johan
Kan je ook een foto van de andere zijde(s) plaatsen?
Het doet mij in het eerste opzicht meer denken aan een stuk van een cleithrum van een kabeljauw-achtige. Meer foto's zullen uitsluitsel kunnen bieden.
Groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
-
- Been thanked: 45 times

Meer foto's. Is er een indicatie mogelijk van de periode dat dit dier geleefd heeft?
Bij voorbaat dank voor de reacties.
MvG.
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Hartelijk dank voor de extra foto's. Dit is inderdaad een cleithrum. Dit soort cleithrums worden vaak (al dan niet terecht) toegeschreven aan Melanogrammus conjunctus, een soort die veel voorkomt in de Zanden van Kruisschans (Boven-Plioceen). Echter, aangezien deze dingen langs de gehele Nederlandse kust te vinden zijn, ook ver van plekken waar Plioceen materiaal ontsloten is, zou ik zeggen dat de kans groter is dat het om Pleistoceen materiaal gaat. Het zou in theorie zelfs jonger kunnen zijn.
Groet,
Johan
Groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
Dank voor de reacties. Ik ben zelf niet echt een verzamelaar. Kan ik iemand blij maken met dit fossiel.
Mail contactgegevens naar: t.e.u.s@live.nl
Ik stuur het met alle plezier op naar een liefhebber.
Mail contactgegevens naar: t.e.u.s@live.nl
Ik stuur het met alle plezier op naar een liefhebber.
-
- Been thanked: 45 times
Gelukkig hebben er altijd veel schelvissen (Melanogrammus conjunctus) in de Noordzee rond gezwommen, nu helaas wat minder, dan kunt u begrijpen dat ze in nagenoeg alle verzamelingen aanwezig zijn.
Charlie