Fossielen van zolder
-
Fossielen van zolder

Hallo allemaal,
Ik heb een paar fossielen gevonden op een zolder van een overleden familielid. Ik weet er zelf niet heel veel van af (ik kom niet veel verder dan plant of koraal maar van andere dingen weet ik niks)
Ik hoop dat jullie er wat over kunnen zeggen.
Ik ben blij met alle info die jullie voor mij hebben
Groetjes
Frans Hendrix
- Carboon
- Has thanked: 430 times
- Been thanked: 525 times
Antw: Fossielen van zolder
Beste Frans,
Foto's 7-8 en 13-15 tonen twee plantfossielen die hoogstwaarschijnlijk afkomstig zijn uit het Carboon. Foto's 7-8 tonen een bladfragment van Eusphenopteris sp., een pteridosperm uit de orde Lyginopteridales. Foto's 13-15 tonen een bladfragment van Alethopteris sp., een pteridosperm uit de orde Medullosales. Het is helaas niet mogelijk om meer precieze vindplaatsgegevens te achterhalen op basis van deze stukken.
Groeten,
Tim
P.S. Niet echt mijn ding, maar de laatste foto doet mij denken aan Fenestella sp., een kolonie bryozoa (mosdiertjes).
[Bewerkt door Carboon op 30-03-2019 om 12:18 NL]
Foto's 7-8 en 13-15 tonen twee plantfossielen die hoogstwaarschijnlijk afkomstig zijn uit het Carboon. Foto's 7-8 tonen een bladfragment van Eusphenopteris sp., een pteridosperm uit de orde Lyginopteridales. Foto's 13-15 tonen een bladfragment van Alethopteris sp., een pteridosperm uit de orde Medullosales. Het is helaas niet mogelijk om meer precieze vindplaatsgegevens te achterhalen op basis van deze stukken.
Groeten,
Tim
P.S. Niet echt mijn ding, maar de laatste foto doet mij denken aan Fenestella sp., een kolonie bryozoa (mosdiertjes).
[Bewerkt door Carboon op 30-03-2019 om 12:18 NL]
Op zoek naar groen in het zwart.