Hoe moet ik beginnen?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
zoekozoeko
Contacteer:
Hoe moet ik beginnen?

Bericht door zoekozoeko » 20 jan 2007, 14:47

Ik vind fossielen echt geweldig, maar ik heb geen idee hoe ik moet beginnen met verzamelen. Ook ontbreekt het me aan de nodige basiskennis.

Welke vindplaatsen en boeken zouden jullie aanraden voor een beginner?

\"Als je vindt dat dijken duur zijn, probeer dan eens een overstroming.\"
Evert Wesker

pearl
Been thanked: 1 time
Antw: Hoe moet ik beginnen?

Bericht door pearl » 20 jan 2007, 15:04

Voor boeken zou je naar de bibliotheek kunnen gaan. Daar staan zeker voor beginners wel boeken om mee te starten. Kopen kan altijd nog.(Slegte heeft soms leuke aanbiedingen en ook soms tweedehands goed spul)
Is er niet een NGV-afdeling bij jou in de buurt waar je lid van kunt worden? Misschien dat die ook zoekexcursies hebben en weten mensen daar vindplaatsen in jouw omgeving. :)
gr
pearl

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

zoekozoeko
Contacteer:
Antw: Antw: Hoe moet ik beginnen?

Bericht door zoekozoeko » 20 jan 2007, 15:13

pearl schreef:
Voor boeken zou je naar de bibliotheek kunnen gaan. Daar staan zeker voor beginners wel boeken om mee te starten. Kopen kan altijd nog.(Slegte heeft soms leuke aanbiedingen en ook soms tweedehands goed spul)
Is er niet een NGV-afdeling bij jou in de buurt waar je lid van kunt worden? Misschien dat die ook zoekexcursies hebben en weten mensen daar vindplaatsen in jouw omgeving. :)
gr
pearl
In de bieb heb ik al gekeken en daar vond ik niks, maar er is wel een Slegte boekhandel bij ons in de buurt. Ik ga zeker kijken!

\"Als je vindt dat dijken duur zijn, probeer dan eens een overstroming.\"
Evert Wesker

Flash
Antw: Hoe moet ik beginnen?

Bericht door Flash » 20 jan 2007, 17:24

Hallo Erik,

Welke regio woon je?
In de informatiepagina\'s op dit forum (zie de bruine balk bovenaan) krijg je al een heleboel informatie die je verder kan helpen. Heb je bijv. al eens bij de vindplaatsen gekeken op dit forum?

Grrr Edo

mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk

Gesloten