Zandmotorkootje
Zandmotorkootje
Zandmotorvondst: dit mooie kleine kootje. Graag suggesties in welke richting ik moet denken.
groet,
Dick
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: Zandmotorkootje
Pff, bijzonder geval weer. Lijkt qua vorm op een roofdier en mens wil ik ook niet direct uitsluiten. Misschien dat een ander het ziet. Het lijkt mij nu eens geen zeehond (hoewel?). Het gekke is dat het er vanaf de foto's telkens anders uitziet. Op de ene smal en gebogen en de andere meer compact.
Groet,
Niels
Niels
- Lidwientje3
Eens met Niels. Hoe meer kootjes ik voorbij zie komen , hoe onduidelijker het voor me wordt... Misschien moeten we eens een kootjesdag organiseren waarbij we al onze phalangen naast elkaar houden en schiften in hoefdier, roofdier, zeehond en overig. Misschien dat er dan een patroon zichtbaar wordt 

-
- Been thanked: 45 times
Hij komt aardig met zeehond overeen.
Wat betreft een eventuele dag, wil ik graag op de hoogte gehouden worden. Ik heb al veel gegevens verzameld.
Wat betreft een eventuele dag, wil ik graag op de hoogte gehouden worden. Ik heb al veel gegevens verzameld.
Charlie
Antw: Antw: Zandmotorkootje
Ik ben ook zeker voor een phalanx-day heb al meer dan eens m'n hoofd gebroken over ingewikkelde kootjes en het zou verhelderend zijn om eens wat meer te zien. Moeten er dan wel een goede vergelijkingscollectie bij hebben (GIA?)Lidwientje3 schreef:
Eens met Niels. Hoe meer kootjes ik voorbij zie komen , hoe onduidelijker het voor me wordt... Misschien moeten we eens een kootjesdag organiseren waarbij we al onze phalangen naast elkaar houden en schiften in hoefdier, roofdier, zeehond en overig. Misschien dat er dan een patroon zichtbaar wordt![]()
Marine mammals, dolphinately awesome
- Lidwientje3
Ik ga me er eens over buigen, lijkt me erg nuttig om eens bij elkaar te komen met de kootjes. Waar zou de beste vergelijkingscollectie zijn? GIA inderdaad? Ik heb geen idee, weet iemand dat?
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Ik ben destijds eens met John de Vos en een aantal kootjes in de collectietoren van Naturalis geweest, maar dat is nu een beetje lastig. Dichterbij huis, misschien NHR.
[Bewerkt door sjaak op 29-05-2019 om 12:28 NL]
[Bewerkt door sjaak op 29-05-2019 om 12:28 NL]
Groet,
Niels
Niels
-
- Been thanked: 45 times
Ik ben bij de collectie van het GIA (universiteit Groningen) bezig. Ik heb al veel kootjes van hoefdieren gefotografeerd. Van de zeehond en een aantal roofdieren had ik ze al. Bever is voor mij nog een probleem.
Ik had het voor mezelf nodig en de collectie van Jan Hendriks in het Oertijdmuseum. Ik ben voor het museum bezig met determinatie bladen. Naturalis is ook een probleem, daar is nog veel te doen en weinig tijd, c.q. mankracht. De roofdieren heb ik al gezien, maar nog niet alles is in de inventaris verwerkt en in de goede doos gestopt.
Ik had het voor mezelf nodig en de collectie van Jan Hendriks in het Oertijdmuseum. Ik ben voor het museum bezig met determinatie bladen. Naturalis is ook een probleem, daar is nog veel te doen en weinig tijd, c.q. mankracht. De roofdieren heb ik al gezien, maar nog niet alles is in de inventaris verwerkt en in de goede doos gestopt.
Charlie
Met alle respect natuurlijk voor de andere genoemde en niet genoemde musea lijkt me het GIA het meest geschikt. Die archeologen zijn erg precies en produceren prachtige vergelijkingscollecties. NMR ben ik al eens geweest met wat vraagteken kootjes en daar kwamen we er niet uit. Wat ik begreep word niet vaak de moeite genomen om ook deze te prepareren. (Maar NMR heeft wel minstens 2 mooie bever skeletten waarbij je met kootjes goed uit de voeten kan)
Marine mammals, dolphinately awesome
Dank voor het meedenken!
Een phalangen-dag zou verhelderend kunnen zijn...
groet,
Dick
Een phalangen-dag zou verhelderend kunnen zijn...

groet,
Dick