Zandmotor: Gewrichtskommetje, wervel?
Antw: Zandmotor: Gewrichtskommetje, wervel?
Snap de acetabelum (heup) gedachten. Ik vind hem zelf allen wat te ondiep en de interne structuur van mijn gebroken stukken is anders. Zou het een articulatie vlak van een borst wervel kunnen zijn? Het deel waarin de ribben articuleren.
Marine mammals, dolphinately awesome
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Zandmotor: Gewrichtskommetje, wervel?
Eens lijkt mij een betere suggestie.Hidde schreef:
Snap de acetabelum (heup) gedachten. Ik vind hem zelf allen wat te ondiep en de interne structuur van mijn gebroken stukken is anders. Zou het een articulatie vlak van een borst wervel kunnen zijn? Het deel waarin de ribben articuleren.
Groet,
Niels
Niels
Voorkeur voor 6de cervicale wervel, met de twee foramina waar de Aa. Vertebralis intreden?
- knaapjvd
- Senior Lid
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times

De kom is inderdaad ondiep, maar niet vlak, en vrij ovaal.
De twee foramina heb je goed gespot. De een is nauwer dan de ander.
Groeten,
Joost
Joost
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
Antw: Antw: Zandmotor: Gewrichtskommetje, wervel?
Dat staat toch in de titel, zandmotor.Ivaldir schreef:
Van waar komt deze trouwens?

Mvg.
Nick.
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

-
- Been thanked: 45 times
Ik begrijp waarom je naar de 6e cervicale wervel wilt gaan. Ik een aantal wervelkolommen (of foto's ervan) van roofdieren en een enkele van hoefdieren. Roofdier sluit ik, evenals paard en van de evenhoevige (ree) heb ik een bijna complete wervelkolom, helaas ontbreekt de zesde. Ook neushoorn kan ik uitsluiten. Ik heb wel foto's van een zesde van een rund, maar zo vanaf foto's lukt het niet om te vergelijken. Bij andere wervelkolommen, heb ik om niet een te groot bestand te hebben steeds de zesge overgeslagen. Met de afmetingen hebben we het dan volgens mij over een grote runder- of hertachtige. Wie heeft goede foto's van een zesde halswervel van deze dieren, om te kunnen vergelijken.
Charlie
-
- Been thanked: 45 times
Ik ben even druk met andere onderwerpen, dus heb geen tijd om uit te zoeken wat de Aa vertebralis is. Ivaldir kan je ons dat uitleggen? Foramen zie ik wel op een wervellichaam, maar niet op die plaats. Ik heb de zesde halswervels van de roofdieren er op gecontroleerd.
Charlie