Wat is dit?
Antw: Wat is dit?
Bedankt. Wordt dit dan nog een fossiel genoemd? Ik neem aan dat dit wel oud is, aangezien er geen zee is hier, heeft u een idee hoe oud dit zou zijn? Ik heb hier totaal geen verstand van, maar vind het wel interessant.
We noemen dat een sporenfossiel. Van de ouderdom weet ik niets.
wikipedia:
"Een sporenfossiel of ichnofossiel is een type fossiel dat niet een overblijfsel is van een dood dier of dode plant, maar een representatie van biologische activiteit in een gesteente laat zien."
wikipedia:
"Een sporenfossiel of ichnofossiel is een type fossiel dat niet een overblijfsel is van een dood dier of dode plant, maar een representatie van biologische activiteit in een gesteente laat zien."
Herman
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Ik zou zo'n afdruk gewoon een fossiel noemen. Heel veel fossielen zijn overgeleverd als afdrukken.
Montignac is volgt mij Boven-Krijt. Grof geschat toch 70 tot 100 miljoen jaar oud.
Montignac is volgt mij Boven-Krijt. Grof geschat toch 70 tot 100 miljoen jaar oud.
Time fades away (Neil Young)
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Met sporenfossiel is meer een afdruk van een activiteit van het dier bedoelt, zoals een kruip- of voetspoor. Niet een afdruk van het dier zelf, zoals een afdruk van een schelp.
Groet,
Niels
Niels
Bedankt voor de reacties! Leuk te horen dat het waarschijnlijk miljoenen jaren oud is.