Hanklit Denemarken - Vuurstenen vis fossiel?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
JimmyW
Hanklit Denemarken - Vuurstenen vis fossiel?

Bericht door JimmyW » 28 aug 2019, 14:21

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Locatie Hanklit, Denemarken Juli 2019

Vuurstenen fossiel, eerste inschatting lijkt op hoofd van een vis. Zijkant heeft een oogholte met kalkafzetting en bek opening met kalkafzetting.

Vooraanzicht bevat symmetrie met wat lijkt op twee ruimtes in het aangezicht gedeelte (kaakholtes?)

Onderkant bevat wat lijkt op tanden, of posities waar tanden/kaken hebben gezeten.

Heb weinig vergelijkings materiaal kunnen vinden. lijkt nog enigzins op: https://blog.everythingdinosaur.co.uk/b ... 22327.html

[Bewerkt door JimmyW op 28-08-2019 om 13:27 NL]

[Bewerkt door JimmyW op 28-08-2019 om 13:31 NL]

Spongebob
Has thanked: 418 times
Been thanked: 637 times
Antw: Hanklit Denemarken - Vuurstenen vis fossiel?

Bericht door Spongebob » 28 aug 2019, 19:38

Hallo Jimmy,

Je vuursteentje heeft niets met een vis te maken. Het spijt me.
Ook het object uit je link lijkt me een toevallige vorming en ik verbaas me erover dat er een deskundige (Dr!) meegaat in de conclusie 'vissenkop'. Maar ja, ik kan het ook mis hebben natuurlijk :D
De laatste foto van je vuursteentje laat nog wel een afdruk zien van een stukje zee-egel; dus toch een fossiel ;)

Time fades away (Neil Young)

FossilDude
Administrator
Has thanked: 327 times
Been thanked: 310 times
Contacteer:
Antw: Antw: Hanklit Denemarken - Vuurstenen vis fossiel?

Bericht door FossilDude » 28 aug 2019, 19:53

Spongebob schreef:

Je vuursteentje heeft niets met een vis te maken. Het spijt me.
Ook het object uit je link lijkt me een toevallige vorming en ik verbaas me erover dat er een deskundige (Dr!) meegaat in de conclusie 'vissenkop'. Maar ja, ik kan het ook mis hebben natuurlijk :D
De laatste foto van je vuursteentje laat nog wel een afdruk zien van een stukje zee-egel; dus toch een fossiel ;)
Deze dr. ( ;)) is het in beide gevallen helemaal eens met de identificatie van Tom (SpongeBob). Sorry, dit is een vuursteen met iets wat lijkt op een stuk zee-egel.

Groet,
Johan

Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Plaats reactie