Palaeogaleus faujasi? Groeve 't rooth.
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
Palaeogaleus faujasi? Groeve 't rooth.
Dit tandje heb ik ergens in 2011 gevonden in 't rooth, heb echter geen idee van de exacte datum. Er lag die dag kalksteen blokken uit verschillende formaties door elkaar en had die dag verder nog 2 haaientanden gevonden, 1 had een hele mooie wit-gele wortel (wel jammer van de punt, was er al af voor ik hem uit het kalksteen haalde trouwens.) maar het haaientandje dat ik hier toon zit nog in de matrix en ik vermoed dat het een palaeogaleus faujasi is maar mijn kennis van het limburgs krijt is niet goed genoeg, dus kan iemand dit even bevestigen of verbeteren? en weten jullie de formatie?
Alvast bedankt.
Nick.
Alvast bedankt.
Nick.
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Re: Palaeogaleus faujasi? Groeve 't rooth.
Die kleintjes zijn altijd wat lastig als ze nog in de matrix zitten, omdat je eigenlijk ook foto's van de de andere kanten nodig hebt. Desalniettemin denk ik wel dat je gelijk hebt. Dit lijkt wat mij betreft ook op Palaeogaleus faujasi. Het materiaal uit de groeve t'Rooth komt uit de Maastricht Formatie.
groet,
Johan
groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
- Dino15
Dank je voor je reactie!
het is een mooi tandje nietwaar? 

still no succes.
still no succes.

- alberto shark
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 59 times
Hallo Nick,Dino15 schreef: ↑25 nov 2019, 10:01 Dit tandje heb ik ergens in 2011 gevonden in 't rooth, heb echter geen idee van de exacte datum. Er lag die dag kalksteen blokken uit verschillende formaties door elkaar en had die dag verder nog 2 haaientanden gevonden, 1 had een hele mooie wit-gele wortel (wel jammer van de punt, was er al af voor ik hem uit het kalksteen haalde trouwens.) maar het haaientandje dat ik hier toon zit nog in de matrix en ik vermoed dat het een palaeogaleus faujasi is maar mijn kennis van het limburgs krijt is niet goed genoeg, dus kan iemand dit even bevestigen of verbeteren? en weten jullie de formatie?
Alvast bedankt.
Nick.
die naam zou goed kunnen zijn. Zie afbeelding 15 in de bijlage.
Ik kan helaas de afmeting niet goed zien, het is een vrij kleine tand.
Mogelijk kan ik het eens bekijken als we eens bij elkaar zijn zoals eerder voorgesteld.
Groet,
Albert
- alberto shark
Dino15 schreef: ↑25 nov 2019, 10:01 Dit tandje heb ik ergens in 2011 gevonden in 't rooth, heb echter geen idee van de exacte datum. Er lag die dag kalksteen blokken uit verschillende formaties door elkaar en had die dag verder nog 2 haaientanden gevonden, 1 had een hele mooie wit-gele wortel (wel jammer van de punt, was er al af voor ik hem uit het kalksteen haalde trouwens.) maar het haaientandje dat ik hier toon zit nog in de matrix en ik vermoed dat het een palaeogaleus faujasi is maar mijn kennis van het limburgs krijt is niet goed genoeg, dus kan iemand dit even bevestigen of verbeteren? en weten jullie de formatie?
Alvast bedankt.
Nick.
alberto shark schreef: ↑27 nov 2019, 19:14Hallo Nick,Dino15 schreef: ↑25 nov 2019, 10:01 Dit tandje heb ik ergens in 2011 gevonden in 't rooth, heb echter geen idee van de exacte datum. Er lag die dag kalksteen blokken uit verschillende formaties door elkaar en had die dag verder nog 2 haaientanden gevonden, 1 had een hele mooie wit-gele wortel (wel jammer van de punt, was er al af voor ik hem uit het kalksteen haalde trouwens.) maar het haaientandje dat ik hier toon zit nog in de matrix en ik vermoed dat het een palaeogaleus faujasi is maar mijn kennis van het limburgs krijt is niet goed genoeg, dus kan iemand dit even bevestigen of verbeteren? en weten jullie de formatie?
Alvast bedankt.
Nick.
Mogelijk kan ik het eens bekijken als we eens bij elkaar zijn zoals eerder voorgesteld.
Groet,
Albert
Hoi!,
nieuwe berichten schijnt nu te werken bij snelle links want ik zie mijn recente antwoord erbij staan.
Nu nog het antwoord op mijn vraag svp: wanneer is iets een aktief bericht hierin ?
- alberto shark
actief onderwerp bedoel ikalberto shark schreef: ↑27 nov 2019, 19:19Dino15 schreef: ↑25 nov 2019, 10:01 Dit tandje heb ik ergens in 2011 gevonden in 't rooth, heb echter geen idee van de exacte datum. Er lag die dag kalksteen blokken uit verschillende formaties door elkaar en had die dag verder nog 2 haaientanden gevonden, 1 had een hele mooie wit-gele wortel (wel jammer van de punt, was er al af voor ik hem uit het kalksteen haalde trouwens.) maar het haaientandje dat ik hier toon zit nog in de matrix en ik vermoed dat het een palaeogaleus faujasi is maar mijn kennis van het limburgs krijt is niet goed genoeg, dus kan iemand dit even bevestigen of verbeteren? en weten jullie de formatie?
Alvast bedankt.
Nick.alberto shark schreef: ↑27 nov 2019, 19:14Hallo Nick,Dino15 schreef: ↑25 nov 2019, 10:01 Dit tandje heb ik ergens in 2011 gevonden in 't rooth, heb echter geen idee van de exacte datum. Er lag die dag kalksteen blokken uit verschillende formaties door elkaar en had die dag verder nog 2 haaientanden gevonden, 1 had een hele mooie wit-gele wortel (wel jammer van de punt, was er al af voor ik hem uit het kalksteen haalde trouwens.) maar het haaientandje dat ik hier toon zit nog in de matrix en ik vermoed dat het een palaeogaleus faujasi is maar mijn kennis van het limburgs krijt is niet goed genoeg, dus kan iemand dit even bevestigen of verbeteren? en weten jullie de formatie?
Alvast bedankt.
Nick.
Groet,
Albert
Hoi!,
nieuwe berichten schijnt nu te werken bij snelle links want ik zie mijn recente antwoord erbij staan.
Nu nog het antwoord op mijn vraag svp: wanneer is iets een aktief bericht hierin ?
- alberto shark
afbeelding 13 moest het zijnalberto shark schreef: ↑27 nov 2019, 19:14Hallo Nick,Dino15 schreef: ↑25 nov 2019, 10:01 Dit tandje heb ik ergens in 2011 gevonden in 't rooth, heb echter geen idee van de exacte datum. Er lag die dag kalksteen blokken uit verschillende formaties door elkaar en had die dag verder nog 2 haaientanden gevonden, 1 had een hele mooie wit-gele wortel (wel jammer van de punt, was er al af voor ik hem uit het kalksteen haalde trouwens.) maar het haaientandje dat ik hier toon zit nog in de matrix en ik vermoed dat het een palaeogaleus faujasi is maar mijn kennis van het limburgs krijt is niet goed genoeg, dus kan iemand dit even bevestigen of verbeteren? en weten jullie de formatie?
Alvast bedankt.
Nick.
Groet,
Albert

- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 313 times
- Contacteer:
Je determinatie is helemaal correct!
To share or not to share, that's the question!
- Dino15
Dank je mart voor de bevesteging en dank je albert voor de bijlage ik heb er wel een meetlatje naast gelegd en de mm streepjes zijn ook te zien maar zijn wat vaag. ik denk dat dit komt omdat het stukje matrix hoger is dan het meetlatje en dat de focus meer op het maken van een scherpe foto van het fossiel lag, anders kunnen Julie niet de vondst goed beoordelen.
Nick.
Nick.
still no succes.
still no succes.