Mauritius zee-egels - ammoniet
Mauritius zee-egels - ammoniet
Toen ik op de determinatiepagina een opmerking zag over hoe opmerkelijk het is welke vorm stekels van zee-egels kunnen hebben, moest ik denken aan foto\'s die mijn ouders maakten op hun reis in Mauritius. Wat dacht je van deze zee-egels? Deze werden boven het water gefotografeerd tijdens hun verblijf daar.
Als toetje nog een ammoniet van Mauritius.
Jammer dat ik niet mee kon gaan. Ze hebben geen enkel fossiel meegenomen voor me... =oS
Soit, ik zal zelf ooit eens moeten gaan zeker? Het ligt maar in het midden van de Stille Oceaan... ZUCHT!
Antw: Mauritius zee-egels - ammoniet
mmmhh mooie fotos,
en prachtige kleuren van de zee-egels
en die ammo interesseert me ook wel,
het ziet uit als een Boven Krijt ammo, met name Pachydiscus of Menuites of iets uit dezelfde familie
mvg stijn
en prachtige kleuren van de zee-egels
en die ammo interesseert me ook wel,
het ziet uit als een Boven Krijt ammo, met name Pachydiscus of Menuites of iets uit dezelfde familie
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Deze zee-egels vind je ook in de middelandse zee. 
Als je een recente zee-egel daar op het strand vindt met de stekels er nog aan zie je wel overeenkomsten. Ook kun je dan het lantaarn van aristoteles goed bestuderen als die er nog in zit. Let op als je een hele recente zee-egel vindt en deze in een dicht bakje doet om mee naar huis te nemen en het een tijdje hierin laat zitten, bakje buiten openen!!
gr
pearl

Als je een recente zee-egel daar op het strand vindt met de stekels er nog aan zie je wel overeenkomsten. Ook kun je dan het lantaarn van aristoteles goed bestuderen als die er nog in zit. Let op als je een hele recente zee-egel vindt en deze in een dicht bakje doet om mee naar huis te nemen en het een tijdje hierin laat zitten, bakje buiten openen!!

gr
pearl
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
Dat antwoord moet ik je schuldig blijven Henk-Jan maar mijn ouders hebben me inderdaad gemeld dat er dure stukken fossiel hout te koop waren.
Mijn ouders zijn er geweest, ik jammer genoeg niet =oS
Ze wilden me geen fossielen meebrengen uit Mauritius omdat ze dachten dat ze het \"verkeerde\" dan zouden meebrengen. Ik heb ooit eens gezegd dat ze me beter opbellen of mailen als ze fossielen willen kopen of het de moeite is want ze hebben ooit een Marokkaanse trilobiet meegenomen uit Italië. Ze hebben er veel te veel voor betaald en bovendien vind je ze in België een stuk goedkoper. Probleem is nu dat ze niets meer durven meebrengen =oS en uit Mauritius was alles goed geweest natuurlijk.
Mijn ouders zijn er geweest, ik jammer genoeg niet =oS
Ze wilden me geen fossielen meebrengen uit Mauritius omdat ze dachten dat ze het \"verkeerde\" dan zouden meebrengen. Ik heb ooit eens gezegd dat ze me beter opbellen of mailen als ze fossielen willen kopen of het de moeite is want ze hebben ooit een Marokkaanse trilobiet meegenomen uit Italië. Ze hebben er veel te veel voor betaald en bovendien vind je ze in België een stuk goedkoper. Probleem is nu dat ze niets meer durven meebrengen =oS en uit Mauritius was alles goed geweest natuurlijk.