Fossiel...of toch niet?
- quarrydigger
Fossiel...of toch niet?
Beste Allemaal!
In het natuurmuseum in leeuwarden kwam een tijdje geleden een bezoeker binnen met een stuk vuursteen. het rare aan deze steen is dat ie in z\'n geheel op een vis lijkt. Natuurlijk is het natuurlijk niet een vis. Zelf denk ik dat het helemaal niets is alleen op de plek waar het \'oog\' zou zitten zit een klein bruin geribbeld stuk van amper een millimeter lang. Hier heb ik een ingezoomde foto van gemaakt maar helaas is mijn camera niet goed genoeg om deze scherp te krijgen. De andere kant van de steen zit ook een rare vorm in. Ik hoop dat jullie er iets van kunnen zeggen. maar ja het is bij de meeste \'leken\' zo, dat als ze iets vinden dat ze er daadwerkelijk ook van overtuigd zijn dat het ook \'iets fossiels\' is. En dan kunnen wij ze niet aan het verstand brengen dat het toch niets is. helaas was ik er ook niet bij toen het binnengebracht werd. Ik plaats dit dus even ter determinatie voor een bezoeker van het museum. Hoop op reacties
Groeten van QUARRYDIGGER, Sneek
I LOVE LIFE, I'M NOT PLANNING TO WASTE IT!
- Frisian-old-age
Antw: Fossiel...of toch niet?
Vuursteen.
Qua vorm leuke curiositeit.

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Antw: Fossiel...of toch niet?
Hier zullen weinig mensen wat van kunnen maken. Je zult toch eerst echt duidelijke foto\'s moeten insturen. Tot dan is het gewoon een stuk vuursteen.
wim