Nieuwvliet-Bad
Nieuwvliet-Bad
Waarschijnlijk totaal fout gezocht, maar we zochten tegenover "De Strandganger". Gewoon tussen eender welk schelpengruis. Helaas, haast niets gevonden. Voor de zekerheid post ik enkele twijfelaars.
Kan iemand misschien uitleggen hoe je daar met meer succes haaientanden kunt vinden? Twee kleine meisjes zouden jullie heel dankbaar zijn. Zeven bij verdronken polder op het droge lukte al prima in het verleden. Maar nu horen wij dat je op het natte zand tegenover De Strandganger ook haaientandjes kunt vinden. Maar hoe ga je daar tewerk?
Alvast bedankt aan iedereen!
Kan iemand misschien uitleggen hoe je daar met meer succes haaientanden kunt vinden? Twee kleine meisjes zouden jullie heel dankbaar zijn. Zeven bij verdronken polder op het droge lukte al prima in het verleden. Maar nu horen wij dat je op het natte zand tegenover De Strandganger ook haaientandjes kunt vinden. Maar hoe ga je daar tewerk?
Alvast bedankt aan iedereen!
Re: Nieuwvliet-Bad
Hoi Astrid.
Foto 1 denk ik fossiel hout.
Foto 4 rechts boven een raja clavata stekelrog en
daar onder een maaltandje van een fossiele vis.
Veel van de andere vondsten zijn fosforiet steentjes.
Drie weken geleden ook gezocht tegen over de strandganger met
een zeef maar geen hele haaietanden gevonden.
Helaas komt dit door de zandsuppletie van 2019 probeer eens het zwin.
Groeten Aad.
Foto 1 denk ik fossiel hout.
Foto 4 rechts boven een raja clavata stekelrog en
daar onder een maaltandje van een fossiele vis.
Veel van de andere vondsten zijn fosforiet steentjes.
Drie weken geleden ook gezocht tegen over de strandganger met
een zeef maar geen hele haaietanden gevonden.
Helaas komt dit door de zandsuppletie van 2019 probeer eens het zwin.
Groeten Aad.
Het is een beetje lastig om te zien op de foto's maar ik denk van niet.
Groeten Aad.
Groeten Aad.
-
- Senior Lid
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 224 times
Mogelijk foto 2 Is een haaientand, maar is te ver uitgerold en de foto is te onscherp om de soort te achterhalen afmetingen zouden handig zijn. Afgelopen week ook naar nieuwvliet geweest geen tanden gevonden wat normaal wel zo is denk dat dat inderdaad door de opsluitingen komt. Alleen een wervel en wenteltrapjes.
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max