determinatie haaientand als Hypotodus verticalis?
-
- Senior Lid
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 18 times
determinatie haaientand als Hypotodus verticalis?
Beste,
Ik blijf het voorlopig proberen. Ik vond deze tand in Knokke. Hij is gerold. Met een beetje goede wil, zie ik dat de bijspitsen naar de hoofdspits zijn gericht. Ik determineer hem als een tand afkomstig van een Hypotodus verticalis. En zeg nu niet dat het opnieuw een Striatolamia macrota is?
Groeten,
Steven.
Ik blijf het voorlopig proberen. Ik vond deze tand in Knokke. Hij is gerold. Met een beetje goede wil, zie ik dat de bijspitsen naar de hoofdspits zijn gericht. Ik determineer hem als een tand afkomstig van een Hypotodus verticalis. En zeg nu niet dat het opnieuw een Striatolamia macrota is?
Groeten,
Steven.
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
Re: determinatie haaientand als Hypotodus verticalis?
Volgens mij is dit een jaekelotodus robustus, dit denk ik vanwege dat de snijrand bij de langerekte kant hoger zit dan bij de korte kant dit is volgens mij typisch voor de laterale tanden van deze soort. En hij is wat dikker dan een hypotodus verticalis volgens mij.
Mvg.
Nick.
Mvg.
Nick.
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

Hallo Steven.
Ik denk dat Nick gelijk heeft.
Groeten Aad
Ik denk dat Nick gelijk heeft.
Groeten Aad
-
- Senior Lid
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 18 times
Als ik naar de fossielenbeurs in Sint-Gillis-Waas ging, had iemand in mijn oor gefluisterd om enkele haaientanden mee te nemen naar de beurs. Je weet nooit wie je tegenkomt. Ik kreeg gelukkig de kans om de tandjes te tonen aan Pieter De Schutter. Deze tand determineerde hij als Hypotodus verticalis.