Onbekende schelp
Onbekende schelp
Gevonden in het Antwerpse. Graag had ik geweten of dit een fossiel is en wat het precies is. Vind het niet terug in het determinatiesysteem van Antwerpen op deze site. De foto mag gerust toegevoegd worden trouwens, mocht dat interessant zijn.
Re: Onbekende schelp
Dit ziet er uit als columella's (spil) van Scaphella lamberti, ik zou daar eens mee vergelijken.
Bart
Dank je! Ik dacht al dat het om een binnenkant zou gaan. Mochten er nog suggesties zijn, welkom.
Heb trouwens daar een volledig exemplaar gevonden. Dus zou best wel eens kunnen kloppen. Ik zou het er niet uigehaald hebben.
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Dit zijn inderdaad columellas van Scaphella lamberti, 100% zeker. Kijk vooral ook hier naar enkele vergelijkbare exemplaren in ons determinatiesysteem: https://paleontica.org/id_system/fossil ... jstzoek=13
groet,
Johan
groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
Inderdaad, perfecte determinatie! Heel veel dank hiervoor!
Wat uit de schelde komt in het Antwerpse komt waarschijnlijk grotendeels overeen met Zeeuwse fossielen? Ik heb een boek gekocht "Zeeuwse strandfossielen" dat voor kenners waarschijnlijk heel 'basis' is, maar voor mij een schat van informatie bevat. Bestaan er ook dergelijke werken die focussen op Vlaanderen / België? Dat zou me ook heel erg interesseren. Het forum levert schitterend werk, en ik blader heel graag door de online database, maar ik heb ook altijd graag iets op papier om door te bladeren.
Wat uit de schelde komt in het Antwerpse komt waarschijnlijk grotendeels overeen met Zeeuwse fossielen? Ik heb een boek gekocht "Zeeuwse strandfossielen" dat voor kenners waarschijnlijk heel 'basis' is, maar voor mij een schat van informatie bevat. Bestaan er ook dergelijke werken die focussen op Vlaanderen / België? Dat zou me ook heel erg interesseren. Het forum levert schitterend werk, en ik blader heel graag door de online database, maar ik heb ook altijd graag iets op papier om door te bladeren.