Steentjes met iets
- Felicia Carina
- Senior Lid
- Has thanked: 840 times
- Been thanked: 233 times
- Contacteer:
Steentjes met iets
Hallo allemaal,
Ik heb hier nog 2 steentjes liggen uit de stenen hopen die ze gebruiken bij de spoorwegen. Het zijn de laatste, want ze zijn aan het werk gegaan en de stenen zijn ondertussen verspreid.
Ik weet al dat determinatie van deze moeilijk is omdat we niet weten van waar ze komen.
Maar ik had toch nog enkele vraagjes die misschien wel beantwoord kunnen worden.
De eerste is een blokje met als bovenste laag van enkele millimeters die witte structuur. Het is 4 op 5 cm.
Is het een soort koraal? Is het een fossiel?
De tweede is de afdruk van een plant, denk ik. Wat voor organisme zou het kunnen zijn? Is het een fossiel?
Alvast bedankt om eens te kijken,
Felicia
Ik heb hier nog 2 steentjes liggen uit de stenen hopen die ze gebruiken bij de spoorwegen. Het zijn de laatste, want ze zijn aan het werk gegaan en de stenen zijn ondertussen verspreid.
Ik weet al dat determinatie van deze moeilijk is omdat we niet weten van waar ze komen.
Maar ik had toch nog enkele vraagjes die misschien wel beantwoord kunnen worden.
De eerste is een blokje met als bovenste laag van enkele millimeters die witte structuur. Het is 4 op 5 cm.
Is het een soort koraal? Is het een fossiel?
De tweede is de afdruk van een plant, denk ik. Wat voor organisme zou het kunnen zijn? Is het een fossiel?
Alvast bedankt om eens te kijken,
Felicia
masterinfineartsflits
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 311 times
- Contacteer:
Re: Steentjes met iets
Sporen fossielen, peudofossielen??? Moeilijk te zeggen. Kan je de bovenste eens van de zijkant fotograferen?
To share or not to share, that's the question!
- Felicia Carina
- Senior Lid
- Contacteer:
- Carboon
- Has thanked: 435 times
- Been thanked: 525 times
Re: Steentjes met iets
Om eerlijk te zijn zie ik geen plantenafdruk in het tweede steentje; ik zou eerder aan een of ander ichnofossiel denken. Ben hier niet zo in thuis verder, helaas...
Op zoek naar groen in het zwart.
- Felicia Carina
- Senior Lid
- Contacteer: