Schelpen Kaloot
- nifrec
- Senior Lid
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 44 times
Schelpen Kaloot
Afgelopen zomer gevonden op de Kaloot. Vrij zeker dat de bovenste een Pliocene Glycymeris variabilis is (kleine driehoekjes aan de onderkant rond de schanier zijn zichtbaar, maar misschien niet duidelijk op de foto).
Van de onderste vermoed ik Venerupis senescens, uit het Pleistoceen? (https://www.paleontica.org/id_system/fo ... =2032-0216).
Van de onderste vermoed ik Venerupis senescens, uit het Pleistoceen? (https://www.paleontica.org/id_system/fo ... =2032-0216).
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Re: Schelpen Kaloot
Klopt allebei! Leuk. Het is een fijne vindplaats voor fossiele schelpen, de Kaloot, niet waar?
Groet,
Johan
Groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
- nifrec
- Senior Lid
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 44 times
Bedankt voor de bevestigingFossilDude schreef: ↑09 nov 2020, 23:45 Klopt allebei! Leuk. Het is een fijne vindplaats voor fossiele schelpen, de Kaloot, niet waar?
Groet,
Johan

Er valt daar inderdaad veel te vinden, ook best een grote verscheidenheid. Afgelopen zomer bijvoorbeeld ook een redelijk complete Scaphella lamberti gevonden. Afgelopen week was ik er geweest, en toen een handvol met kleine (paar milimeter tot paar centimeter) fossiele gatropoden schelpen van veel verschillende soorten (die liggen nu te ontzilten, in de kestvakantie kan ik er misschien wel een paar posten). Voor grote schelpen moet je wat meer geluk hebben om ze heel aan te treffen.
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Dat is zeker een mooie. Ja, voor de grote specimens moet je zeker geluk hebben. Afgelopen winter was er op een gegeven moment na een storm een groot deel van het zand weggespoeld, en lagen er grote plakken van de onderliggende klei bloot. Daar bleken toch best mooi bewaarde gastropoden in te zitten. Ik heb daarin toen ook een enorme Neptunea in gevonden: https://www.paleontica.org/id_system/fo ... =2032-0436nifrec schreef: ↑10 nov 2020, 11:04Bedankt voor de bevestigingFossilDude schreef: ↑09 nov 2020, 23:45 Klopt allebei! Leuk. Het is een fijne vindplaats voor fossiele schelpen, de Kaloot, niet waar?
Groet,
Johan.
Er valt daar inderdaad veel te vinden, ook best een grote verscheidenheid. Afgelopen zomer bijvoorbeeld ook een redelijk complete Scaphella lamberti gevonden. Afgelopen week was ik er geweest, en toen een handvol met kleine (paar milimeter tot paar centimeter) fossiele gatropoden schelpen van veel verschillende soorten (die liggen nu te ontzilten, in de kestvakantie kan ik er misschien wel een paar posten). Voor grote schelpen moet je wat meer geluk hebben om ze heel aan te treffen.
NIF_0174_small.JPG
Ik zoek al jaren op de Kaloot, maar zo had ik er nog nooit gevonden! Mijn geluk kon niet op!
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)