Bodemkunst?
Bodemkunst?
Deze zwerfsteen komt van een akker in Drenthe. Het doet me denken aan buizenzandsteen, door de verticale lijnen, maar ben er niet zeker van. Wat denken jullie ervan?
1e foto: zijkant
2e foto: bovenkant
wim
Antw: Bodemkunst?
Heeft niemand een idee over deze steen? Ik zou graag wat meningen willen horen, zodat ik deze steen een plekje kan geven hetzij in de vitrine of in de rotstuin.
wim
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Bodemkunst?
Beste Wim
Ik had je topic nog niet eerder gezien.
Het is te gemakkelijk om te zeggen dat het een Scolitus is.
Wat mij opvalt is dat de op de dwarsdoorsneden van de buisjes een \'putje\' zichtbaar is.
Bij scolitus heb ik dit nog nooit gezien. De wormgang wordt namelijk in zijn geheel door sediment opgevuld.
Ik denk dan ook in de richting van koraal en dan wel Syringopora.
Het koraal heeft in tegenstelling tot een wormgang van zichzelf al een wand die later is opgevuld. Deze kan na verloop van tijd ook weer worden uitgeloogd. Ik denk dat we hiermee te maken hebben.
Ik had je topic nog niet eerder gezien.
Het is te gemakkelijk om te zeggen dat het een Scolitus is.
Wat mij opvalt is dat de op de dwarsdoorsneden van de buisjes een \'putje\' zichtbaar is.
Bij scolitus heb ik dit nog nooit gezien. De wormgang wordt namelijk in zijn geheel door sediment opgevuld.
Ik denk dan ook in de richting van koraal en dan wel Syringopora.
Het koraal heeft in tegenstelling tot een wormgang van zichzelf al een wand die later is opgevuld. Deze kan na verloop van tijd ook weer worden uitgeloogd. Ik denk dat we hiermee te maken hebben.
Robert Mensink