Tridonta borealis, waarschijnlijk wel fossiel maar laat licht door.
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
Tridonta borealis, waarschijnlijk wel fossiel maar laat licht door.
Afgelopen zomervakantie ben ik een weekje naar zeeuws vlaanderen geweest en ik ben daar met de veerboot richting zoutelande gegaan voor pliocene/pleistocene te verzamelen, daar heb ik onder andere verscheidene astarte's gevonden. Nu houdt ik altijd fossiel uitziende fossielen onder het zaklampje van mijn telefoon of er wel of geen licht door heen schijnt om te controleren of het gekristaliseert is. Dit exemplaar ziet er ook fossiel uit, maar licht schijnt er fel doorheen. Nu twijfel ik, want ik heb gehoord dat dit proefje niet altijd betrouwbaar is en tridonta borealis komt volgens mij alleen fossiel voor in walcheren
Alvast bedankt.
Nick.
Alvast bedankt.
Nick.
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Re: Tridonta borealis, waarschijnlijk wel fossiel maar laat licht door.
Hoi Nick,
Ik heb precies hetzelfde opgemerkt, ook van het strand van Zoutelande. De bewaring is heel anders dan gebruikelijk. Er zit aan de binnenkant van sommige exemplaren zelfs nog een glans.
Mijn voorlopige conclusie is dat het inderdaad toch wel fossiel materiaal moet zijn, te meer omdat deze Tridontias juist in opgespoten materiaal voorkomen.
Ik ben nog steeds wel op zoek naar de precieze stratigrafische positie van dit materiaal.
Ik heb precies hetzelfde opgemerkt, ook van het strand van Zoutelande. De bewaring is heel anders dan gebruikelijk. Er zit aan de binnenkant van sommige exemplaren zelfs nog een glans.
Mijn voorlopige conclusie is dat het inderdaad toch wel fossiel materiaal moet zijn, te meer omdat deze Tridontias juist in opgespoten materiaal voorkomen.
Ik ben nog steeds wel op zoek naar de precieze stratigrafische positie van dit materiaal.
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
Re: Tridonta borealis, waarschijnlijk wel fossiel maar laat licht door.
Dank je, dan ga ik er maar van uit dat het fossiel is.
Mvg.
Nick.
Mvg.
Nick.
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.