GIFTIG?!
GIFTIG?!

hoi hoi
wij zijn vrij onbekend in fossieltjesland, maar wij hebben heel wat mooie ammonietjes gevonden die gepyrietiseerd zijn (in Frankrijk bij Cap Blanc Nez) Nu heb ik daar sieraadjes van gemaakt en die werden ook op de blote huid gedragen, totdat ik las dat er geel zwavel in zit en dat dat giftig is...
Wie kan me wijzer maken, hoe giftig is het, helpt parafine tegen de giftigheid etc en hoe merk je dat je \'vergiftigd\' bent?ze zijn zo mooi om in sieraden te verwerken dat ik dat graag zou blijven doen.als jij meer weet mail je me dan op: info(at)gelijkanders(punt)nl.....? alvast bedankt
iedereen is gelijk, allen zijn anders, het kan Gelijk Anders ;-)
Antw: GIFTIG?!
Hoi Manon,
voor zover ik weet is het dragen van pyriet (op je huid) niet problematisch. Pyriet is een ijzer-zwavel verbinding en de eigenschappen zijn daarom anders dan los zwavel.
<:{{{{{>
voor zover ik weet is het dragen van pyriet (op je huid) niet problematisch. Pyriet is een ijzer-zwavel verbinding en de eigenschappen zijn daarom anders dan los zwavel.
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
trouwens even dus is pyriet een ionbindinG? enne trouwens je moet je nergens zorgen om maken hoor gepyritiseerde ammonieten worden vaak in hangers en juwelen gebruikt.jim
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
Inderdaad, Pyriet is een ijzer-zwavelverbinding,FeS2, komt in de natuur als zwavelijzererts voor en wordt soms ook vals goud of gekkengoud genoemd omdat het op goud gelijkt en vormt soms mooie kubusvormige kristallen. Sommige mensen schrijven er medicinale eigenschappen aan toe, is niet giftig.
Voor mij was het in mijn schooltijd het basisingrediënt voor stinkbommen
groetjes
Patrick
Voor mij was het in mijn schooltijd het basisingrediënt voor stinkbommen

groetjes
Patrick
wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: GIFTIG?!
klopt!patrick schreef:
Voor mij was het in mijn schooltijd het basisingrediënt voor stinkbommen![]()

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
he patrick, ergens had ik willen denken dat dat wel iets was voor u
)
btw .. vind het sieraad wel leuk!

btw .. vind het sieraad wel leuk!
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
- Jan Losser
Ik zit in de chemie. Vocht zal het zeker aantasten. b.v zweet Verder is ijzer ook giftig in bepaalde concentaties. Je zult er niet dood aan gaan. Echt ziek worden ook niet, maar ik zou wel een beetje voorzichtig zijn
[Bewerkt door Jan Losser op 09-03-2007 om 14:35 NL]
[Bewerkt door Jan Losser op 09-03-2007 om 14:35 NL]
Zonder verleden geen toekomst
ikzelf zit op school en doe een wetenschappelijke richting.volgand jaar moet ik kiezen tussen chemie, techniek wetenschappen (wat ik nu doe of biotechnische wetenschappen.).ik krijg 5 uur chemie waarvan 2 uur labo.jim
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
ik had begrepen dat wanneer zo\'n soort ammo uit elkaar valt, wanneer die te lang aan de lucht (zuurstof? vocht? anders?) ligt, het ongezond cq giftig is. Of vergis ik mij nou? Er werd hier een keer ijverig \"stof\"gezogen toen zo\'n ammoniet er in stukjes/gruis bij lag.
Hoplites
Hoplites
Pyriet zal oxideren door de zuurstof van de lucht, dit zal sneller gebeuren in een vochtig milieu doordat er dan zwavelzuur wordt gevormd die het pyriet omzet in ijzersulfaat, een poedervormige substantie, weinig waardevol om sieraden van te maken, ge kunt er hoogstens het mos in uw tuin mee bestrijden,(als complex met ammoniak is het hiervoor ook in de handel te verkrijgen)maar het is niet giftig.
Alhoewel,al vermeldt door Jan, inderdaad de giftigheid hoofdzakelijk afhangt van de concentratie, dwz dat héél giftige stoffen zoals Arseen in kleine hoeveelheden niet schadelijk zijn, zelfs gebruikt worden in de geneeskunde, en andere zoals alcohol en zelfs zuurstof giftig kunnen zijn in grote concentraties.
groetjes
Patrick
[Bewerkt door Patrick op 10-03-2007 om 11:00 NL]
Alhoewel,al vermeldt door Jan, inderdaad de giftigheid hoofdzakelijk afhangt van de concentratie, dwz dat héél giftige stoffen zoals Arseen in kleine hoeveelheden niet schadelijk zijn, zelfs gebruikt worden in de geneeskunde, en andere zoals alcohol en zelfs zuurstof giftig kunnen zijn in grote concentraties.
groetjes
Patrick
[Bewerkt door Patrick op 10-03-2007 om 11:00 NL]
wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!