Vondsten Sibbergroeve
-
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 9 times
Vondsten Sibbergroeve
Beste,
Hier wat foto's van twijfel gevallen van tanden die ik de afgelopen maanden gevonden heb. Deze tanden komen uit de Sibbergroeve, Laag van Emael, laat Krijt.
Mochten meer foto's zijn zal ik deze later deze week posten.
Groetjes,
Pascal.
Hier wat foto's van twijfel gevallen van tanden die ik de afgelopen maanden gevonden heb. Deze tanden komen uit de Sibbergroeve, Laag van Emael, laat Krijt.
Mochten meer foto's zijn zal ik deze later deze week posten.
Groetjes,
Pascal.
-
- Junior Lid
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Vondsten Sibbergroeve
Hey,
Ik ben Dries uit de rupelstreek regio Antwerpen. Nieuw hier op het forum, vroeger als tiener veel met fossielen en in het bijzonder haaientanden bezig geweest, en nu sinds kort de draad weer op genomen.. Ik hoop hier in de toekomst wat van m'n recente vondsten te kunnen delen..
In elk geval is de derde foto volgens mij Squatina sp., ik ben geen expert, maar heb ooit in Wommelgem een gelijkaardig tandje gevonden.. Staat ook in de fossielendatabase denk ik.
Mvg,
Dries
Ik ben Dries uit de rupelstreek regio Antwerpen. Nieuw hier op het forum, vroeger als tiener veel met fossielen en in het bijzonder haaientanden bezig geweest, en nu sinds kort de draad weer op genomen.. Ik hoop hier in de toekomst wat van m'n recente vondsten te kunnen delen..
In elk geval is de derde foto volgens mij Squatina sp., ik ben geen expert, maar heb ooit in Wommelgem een gelijkaardig tandje gevonden.. Staat ook in de fossielendatabase denk ik.
Mvg,
Dries
-
- Senior Lid
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 224 times
Re: Vondsten Sibbergroeve
Hey Dries, welkom op het forum.Dries85 schreef: ↑19 apr 2023, 13:11 Hey,
Mvg,
Dries
Ik ben niet zo bekend met de vondsten uit mergelgroeves maar je moet wel opletten dat de mergelgroeves en Antwerpen qua ouderdom en vondsten erg veel verschillen.
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max