Wat zou dit kunnen zijn?
-
- Gewoon Lid
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Wat zou dit kunnen zijn?
Limoniet, ervan uit gaande dat het versteend klei is met zo weinig ijzerdeeltjes dat het niet magnetisch is.
Het lijkt ook op een schild van een krab maar dat is waarschijnlijk wishfull thinking
Ik hoop dat er nog iemand is die er iets over te zeggen heeft, het is i.i.g. een soort steen die ik nooit eerder heb gezien
Het lijkt ook op een schild van een krab maar dat is waarschijnlijk wishfull thinking
Ik hoop dat er nog iemand is die er iets over te zeggen heeft, het is i.i.g. een soort steen die ik nooit eerder heb gezien
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 363 times
- Contacteer:
Limoniet zou goed kunnen. Je kan die ook veel op de Maasvlakte vinden in de gekste vormen.
Groet,
Niels
Niels
- Felicia Carina
- Senior Lid
- Has thanked: 840 times
- Been thanked: 233 times
- Contacteer:
Het is misschien ijzerzandsteen.
Hier bij ons komt het veel voor op de Bolderberg (Bolderiaan) en men noemt dat dan het Diestiaanse ijzerzandsteen.
Maar ik weet niet of dat langs de IJssel ook voorkomt.
Groetjes,
Felicia
Hier bij ons komt het veel voor op de Bolderberg (Bolderiaan) en men noemt dat dan het Diestiaanse ijzerzandsteen.
Maar ik weet niet of dat langs de IJssel ook voorkomt.
Groetjes,
Felicia
masterinfineartsflits
Volgens mij is het een slak uit een ijzersmelt oven(veldoven). De zijn niet magnetisch om dat ze uitliepen uit de oven dus verontrijnigd waren. Ik heb tientallen stukken uit opgravingen uit de IJzertijd- Inheems Romeinse tijd. Ben-Lochem
0000000000
-
- Gewoon Lid
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Interessant!
Misschien leuk om een voorbeeld te zien van wat op deze lijkt, wat ik kan vinden is allemaal roestbruin van kleur en niet zoals deze
I.i.g bedankt voor jullie reactie!
Misschien leuk om een voorbeeld te zien van wat op deze lijkt, wat ik kan vinden is allemaal roestbruin van kleur en niet zoals deze
I.i.g bedankt voor jullie reactie!
- Felicia Carina
- Senior Lid
- Has thanked: 840 times
- Been thanked: 233 times
- Contacteer:
Na vergelijking met de ijzerzandsteen denk ik toch dat die van jou een slak is. Je ziet de vloeiing.
Aangezien het zwaar is zal het ook wel niet vulkanisch zijn.
Nog enkele afbeeldingen van de echte ijzerzandsteen. Er zijn zwarte en meer roestkleurige.
Aangezien het zwaar is zal het ook wel niet vulkanisch zijn.
Nog enkele afbeeldingen van de echte ijzerzandsteen. Er zijn zwarte en meer roestkleurige.
masterinfineartsflits