Steen met bijzonder reliëf. Wat is dit?
Steen met bijzonder reliëf. Wat is dit?
Ik heb dit al jaren in mijn tuin liggen. Weet niet eens meer waar ik het gevonden heb. Nu voor t eerst echt nieuwsgierig wat het eigenlijk is. Heeft iemand een idee.
hartelijke groet
Jeanne
hartelijke groet
Jeanne
Re: Steen met bijzonder reliëf. Wat is dit?
Lijkt een koraal, meer kan ik niet zeggen. ben
0000000000
Dag Ben,
Dankjewel voor je reactie.
Vandaar die ronde en langwerpige structuren.
Leuk om dit te weten.
Met hartelijke groet, Jeanne
Dankjewel voor je reactie.
Vandaar die ronde en langwerpige structuren.
Leuk om dit te weten.
Met hartelijke groet, Jeanne
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hallo Jeanne,
het zou goed kunnen dat dit een koraal is, maar het zou volgens mij ook een oude bryozoa (=mosdiertjes)-soort uit de orde Trepostomata kunnen zijn.
De verschillen tussen deze beide diergroepen zijn voor de leek vaak niet te herkennen. Vandaar zou je een paar (scherpe!) close-ups van enkele cellen en van de zijkanten moeten maken. Bij sommige fossielen worden de details beter zichtbaar als de steen vochtig of nat is. Misschien wil je dit even nog proberen.
Beste groeten,
Oliver
het zou goed kunnen dat dit een koraal is, maar het zou volgens mij ook een oude bryozoa (=mosdiertjes)-soort uit de orde Trepostomata kunnen zijn.
De verschillen tussen deze beide diergroepen zijn voor de leek vaak niet te herkennen. Vandaar zou je een paar (scherpe!) close-ups van enkele cellen en van de zijkanten moeten maken. Bij sommige fossielen worden de details beter zichtbaar als de steen vochtig of nat is. Misschien wil je dit even nog proberen.
Beste groeten,
Oliver
- Spongebob
- Has thanked: 416 times
- Been thanked: 636 times
Voor een bryozoe lijken me de corallieten te groot. Ik vermoed, net als Ben en Oliver, dat het koraal is. Tabulaat om precies te zijn.
Goochel maar eens op: 'Tabulate koralen en/of Favosites, dan kom je wel verder, denk ik.
Ben heel benieuwd waar je hem gevonden hebt....Eifel?
Goochel maar eens op: 'Tabulate koralen en/of Favosites, dan kom je wel verder, denk ik.
Ben heel benieuwd waar je hem gevonden hebt....Eifel?
Time fades away (Neil Young)
Dag Oliver en ‘SpongeBob’,
Dankjewel voor jullie reactie.
Jullie terminologie is voor mij wat pittig. corallieten Zijn die structuurschema begrijp ik?! Gelukkig is er inderdaad Google om het visueel ondersteund te krijgen.
De Eiffel?! Dat zou best kunnen. Daar zijn we veel geweest. Ik pak mijn hele leven al stenen op, maar nooit bezig geweest met WAT het dan is.
En ik ga de steen morgen zeker even bevochtigen en nieuwe foto’s maken.
Fijne avond
Met hartelijke groet,
Jeanne
Dankjewel voor jullie reactie.
Jullie terminologie is voor mij wat pittig. corallieten Zijn die structuurschema begrijp ik?! Gelukkig is er inderdaad Google om het visueel ondersteund te krijgen.
De Eiffel?! Dat zou best kunnen. Daar zijn we veel geweest. Ik pak mijn hele leven al stenen op, maar nooit bezig geweest met WAT het dan is.
En ik ga de steen morgen zeker even bevochtigen en nieuwe foto’s maken.
Fijne avond
Met hartelijke groet,
Jeanne
Sorry het even geduurd. Bij deze de foto’s met de bevochtigde steen.
Hartelijke groet, Jeanne
Hartelijke groet, Jeanne