pootjes uit de Himalaya ... ?
-
- Gewoon Lid
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 9 times
pootjes uit de Himalaya ... ?
Hoi,
dit fossiel trof ik bij een vriend van mij. Komt (hoog) uit de Himalaya, verder geen enkele informatie helaas.
Lijkt op een concretie met een ammoniet afdruk, maar heeft een soort 'pootjes' aan de binnenzijde met 3 vingers.
Ik vind het er intrigerend uitzien, maar heb - zelfs met verbeelding - eigenlijk geen idee wat het is.
Groeten Jan Dekker
dit fossiel trof ik bij een vriend van mij. Komt (hoog) uit de Himalaya, verder geen enkele informatie helaas.
Lijkt op een concretie met een ammoniet afdruk, maar heeft een soort 'pootjes' aan de binnenzijde met 3 vingers.
Ik vind het er intrigerend uitzien, maar heb - zelfs met verbeelding - eigenlijk geen idee wat het is.
Groeten Jan Dekker
- Spongebob
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 636 times
Re: pootjes uit de Himalaya ... ?
Pootjes?
Ja.....'Katzenpfötchen'. zoals ze in Duitsland zeggen.
Het zijn de (in dit geval grillig gecompliceerde) scheidingswanden van de luchtkamers in een ammonietenschaal.
Vergelijkbaar met dit exemplaar van Cap Blanc Nez
Ja.....'Katzenpfötchen'. zoals ze in Duitsland zeggen.
Het zijn de (in dit geval grillig gecompliceerde) scheidingswanden van de luchtkamers in een ammonietenschaal.
Vergelijkbaar met dit exemplaar van Cap Blanc Nez
Time fades away (Neil Young)
-
- Gewoon Lid
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 9 times
Dag Tom
dank voor je reactie. Ik denk dat je gelijk hebt. Maar het is wel op een heel aparte manier '3D' uit-gerodeerd.
Groeten Jan
dank voor je reactie. Ik denk dat je gelijk hebt. Maar het is wel op een heel aparte manier '3D' uit-gerodeerd.
Groeten Jan
- JZuidewijk
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 83 times
Dat krijg je wanneer de opvulling van de luchtkamers is overgebleven, en de schelp verdwenen. Dan liggen die luchtkamers los van elkaar, en kunnen er zo uitvallen. Of de schelp is wel bewaard, maar dat materiaal erodeert veel makkelijker weg dan de opvulling.
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 308 times
- Contacteer:
Katzentatzen.......
To share or not to share, that's the question!