op het strand van Zandmotor
op het strand van Zandmotor
Hoi, dit is mijn eerste bericht op het forum.
Zaterdag ben ik gaan wandelen tussen Kijkduin en Zandmotor en ik vond het volgende.
Ik denk dat dit een dolfijnwervel is: kun je me helpen de soort en de periode te identificeren? Deze lijkt mij een vogel tibiotarsus: is het een fossiel? Zou ik van Podilymbus podiceps kunnen zijn? Is dit een fossiel? Dit lijkt op een stuk rib: is dat zo? Van welk dier? Dit is duidelijk een bot: maar welke? en van welk dier?
Zaterdag ben ik gaan wandelen tussen Kijkduin en Zandmotor en ik vond het volgende.
Ik denk dat dit een dolfijnwervel is: kun je me helpen de soort en de periode te identificeren? Deze lijkt mij een vogel tibiotarsus: is het een fossiel? Zou ik van Podilymbus podiceps kunnen zijn? Is dit een fossiel? Dit lijkt op een stuk rib: is dat zo? Van welk dier? Dit is duidelijk een bot: maar welke? en van welk dier?
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Re: op het strand van Zandmotor
Welkom!
De 1e is een wervel van een bruinvis.
De 2e vogel. Soort kan ik je niet aan helpen. Hoe kom je op die specifieke determinatie? Beide recent denk ik.
De 3e is een wulk. Recent..
De 4e een fossiel botfragment. Niet verder determineerbaar .
Geldt ook voor de 5e maar die lijkt mij recent vanwege de vlekkerigheid.
De 1e is een wervel van een bruinvis.
De 2e vogel. Soort kan ik je niet aan helpen. Hoe kom je op die specifieke determinatie? Beide recent denk ik.
De 3e is een wulk. Recent..
De 4e een fossiel botfragment. Niet verder determineerbaar .
Geldt ook voor de 5e maar die lijkt mij recent vanwege de vlekkerigheid.
Groet,
Niels
Niels
Re: op het strand van Zandmotor
Zonder maat aanduiding is het lastig.
Eens dat de eerste foto een wervel van een kleine walvisachtige betreft. Een staartwerveltje.
Eens dat de eerste foto een wervel van een kleine walvisachtige betreft. Een staartwerveltje.
Marine mammals, dolphinately awesome