Wervel gevonden?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Corinne
Junior Lid
Wervel gevonden?

Bericht door Corinne » 23 okt 2024, 23:22

Beste allemaal,
Vandaag met mijn zoons een rondje wezen wandelen bij de Kuilen in Mill/ Langenboom. Naast het wandelpad zag ik wat liggen, ik dacht in eerste instantie een stuk hout was maar al snel zag ik bepaalde groeven/ lijnen waardoor ik eigenlijk al meteen wist dat het bot moest zijn. Toen ik het het oppakte wist ik zeker dat het geen hout was, het is namelijk erg zwaar.
Ik denk zelf dat het een wervel is, van een walvisachtige? (In het bezoekerscentrum lagen fossielen die er wel wat op leken, in ieder geval qua structuur/ textuur)
Weet iemand hier meer over? Mijn zoontjes vonden het reuze interessant natuurlijk!
Ik vond het overigens wel een vreemde vindplaats, had duidelijk al langer boven water gelegen, was wat begroeid met mos.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Mvg Corinne.

pachy-pleuro-whatnot-odon
Beheerder
Has thanked: 85 times
Been thanked: 112 times
Re: Wervel gevonden?

Bericht door pachy-pleuro-whatnot-odon » 24 okt 2024, 13:22

Hallo Corinne,

Helaas lijkt het erop dat de afbeeldingen niet goed zijn doorgekomen. Zou je die nog eens willen proberen te plaatsen?

Groetjes,
Alex.

'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett

Plaats reactie