Ammonieten uit Lyme Regis ter determinatie
Ammonieten uit Lyme Regis ter determinatie

Gekocht dat wel...maar wel 4 ammonieten nog vrij kunnen maken. Zelfs 3 achter elkaar!
Heerlijk zo\'n luchtdruk prepareernaald!

Begin er handig in te worden...als ik dat zelf mag zeggen?

Misschien moeilijk te determineren maar ik zou graag willen weten wat voor soort ammonieten die zijn. En evt nog een periode zou helemaal super zijn!
PS: Dat stuk in het midden is volgens mij hout. Dat \'hout\' zit trouwens vol met mineralen. Een en al glinster. Zit wat dingen rondom het hout wat ik niet kan plaatsen.
greetz
Vincko
[Bewerkt door Vincko op 30-04-2007 om 19:49 NL]
Verba volant, fossilis manent
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
Antw: Ammonieten uit Lyme Regis ter determinatie
grappig, zo\'n stuk heb ik ook aleen dan ongeprepareerd en volgens mij met nog meer ammonietjes erin, alleen ik kan ze niet vrijmaken.
wel mooistuk met dat hout erbij;)
gr
sander
wel mooistuk met dat hout erbij;)
gr
sander

Een wat betere foto van het hout en de vreemde materie die er omheen zit.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Inderdaad hout, een erg mooi stuk (lijkt me een samenspoeling). Die structuren rechts van het hout, zouden dat misschien bivalven zijn?
De ammonieten zijn van het genus Asteroceras, vergelijk met http://perso.orange.fr/herve.chatelier/Fiches/0221.htm
De ammonieten zijn van het genus Asteroceras, vergelijk met http://perso.orange.fr/herve.chatelier/Fiches/0221.htm
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Ammonieten uit Lyme Regis ter determinatie
Leuk Frederik dat je zo positief bent over het fossiel! Tis ook geweldig om de steen goed te bekijken.Frederik schreef:
Inderdaad hout, een erg mooi stuk (lijkt me een samenspoeling). Die structuren rechts van het hout, zouden dat misschien bivalven zijn?
Ik denk ook dat het inderdaad bivalen zijn maar helaas geen duidelijke vormen.
Het zal inderdaad wel allemaal \'samengeklonterd\' zijn door het stuk hout. Wat betekend dat de zee niet zo ver van het land moet zijn geweest.
Erg interessant!
Bedankt voor je determinatie!
Groetjes René
Wat
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Vraagje:
Hoe krijg jij zulke scherpe foto en uitvergrotingen??
Ik wil een camera aanschaffen. Lijkt me een goeie die je hebt. Gebruik je er een statief bij en zijn de uitvergrotingen dichtopnamen of met de computer uitvergroot??
Groeten
Ik wil een camera aanschaffen. Lijkt me een goeie die je hebt. Gebruik je er een statief bij en zijn de uitvergrotingen dichtopnamen of met de computer uitvergroot??
Groeten
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: Antw: Ammonieten uit Lyme Regis ter determinatie
Ik heb maar een gewoon toestel een Olympus C60 6.1 gigabyte.Gerrit-Jan schreef:
Vraagje:
Groeten
Je moet zorgen voor genoeg licht. Ik heb deze foto\'s gemaakt in zonlicht maar wel flitser uitgezet (anders was die wel afgegaan).
Dan makro stand en volledig inzoomen daarna van het fossiel afgaan tot dat het groene lampje niet meer knippert.
Daarna de foto wat aangepast met Photoshop. Ik heb daar allemaal scripts (verscherpen/afbeelding verkleinen e.d.) voor gemaakt.
Scripts voor foto\'s fossiel.net en ook voor mijn eigen database.
Heel simpel dus.
gr René
[Bewerkt door Vincko op 01-05-2007 om 10:29 NL]
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Ammonieten uit Lyme Regis ter determinatie
Ben je zeker van dat volledig inzoomen? Bij de camera\'s die ik al gezien heb was dit doorgaans niet zo. Je kan dan in de macro-stand gewoon van zeer dichtbij scherpstellen (soms zelfs enkele cm voor de lens).vincko schreef:
Dan makro stand en volledig inzoomen
Pas op, het zijn nu ook al voortreffelijke foto\'s hoor.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Antw: Antw: Ammonieten uit Lyme Regis ter determinatie
100% zeker. Ik moet minimaal 30 cm van het fossiel af zijn. Dichterbij geeft wazig beeld en het groene lampje knipperd.Frederik schreef:Ben je zeker van dat volledig inzoomen? Bij de camera\'s die ik al gezien heb was dit doorgaans niet zo. Je kan dan in de macro-stand gewoon van zeer dichtbij scherpstellen (soms zelfs enkele cm voor de lens).vincko schreef:
Dan makro stand en volledig inzoomen
Pas op, het zijn nu ook al voortreffelijke foto\'s hoor.
Staat ook in de handleiding makro: minimaal 30 cm afstand.
Het inzoomen kan wel op een bepaalde hoogte maar niet te ver anders gaat het lampje weer knipperen.
Tis allemaal een beetje op gevoel.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Bedankt voor de tips. Mag ik hieruit concluderen dat je geen dure camera nodig hebt, alhoewel ik ervan uitga dat een \'simpele\' Olympus C60 6.1 gigabyte ook nog behoorlijk prijzig zal zijn (dit is natuurlijk betrekkelijk). Zou je ook kunnen vertellen wat een dergelijke camera kost?
Groetjes
Groetjes
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)