travertijn bladfossielen.

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gesloten
jakob
Been thanked: 2 times
travertijn bladfossielen.

Bericht door jakob » 17 jan 2005, 13:17

Hallo allemaal,

Voor dat ik de gaten had dat we via deze site ook konden kopen en verkopen, had ik al
8 \"fossielen\" op Ebay staan, waar op dit moment nog een aantal dagen,op te bieden valt
De meeste fossielverzamelaars willen fossielen die goed oud zijn, naar mijn mening zonde,kijk eens goed naar de versteende
bladeren en hout die ik aanbied, en die in
Utrecht bij Paleo-Botanie gedateert zijn op
ouderdom en soort;ze zijn ca. 8000 tot 12000 jaar oud en vallen dus onder kwartair.
Afkomstig van een oorspronkelijk natuurlijk bergbos in Zwitserland!(dus nog voor dat de mens ging aanplanten) gevonden op ca.1 meter
diepte bij een ontsluiting.
Ik vond bijv, geen eik maar wel beuk, esdoorn
wilg en spar.Ook sparappel afdrukken.
In mijn kollectie zijn er stukken bij die
helemaal overgegaan in aragoniet en calciet
en ook gekristaliseerd zijn.In het aangeboden
hout zie je dat bijv goed.
Soms kom je moeilijk op de juiste plaats,
bij de fossielen-site op Ebay, tik in elk geval mineralen en fossielen in bij de rubriek verzamelen.De volgende fossielen die
ik wil verkopen zal ik eerst op deze site zetten!(dat scheelt ook kosten) succes met bieden eventueel.

[Bewerkt door jakob op 17-01-2005 om 13:24 NL]

JaapL

Casper
Contacteer:
Antw: travertijn bladfossielen.

Bericht door Casper » 17 jan 2005, 13:22

wil je foto\'s van dat hout plaatsen?
trouwens... 8000 jaar is niet fossiel.

nog een vraagje: ik lees steeds dat fossielen resten of sporen van organismen ouder dan 10.000 jaar zijn. is het niet zo dat dat 10.000 afgeleid is van het einde van het pleistoceen? en is het dan ook niet zo dat daarvan 11.500 moet worden gemaakt, omdat volgens de ICS het pleistoceen 11500 jaar geleden al eindigde?

in ieder geval, ik zeg: fossielen zijn resten of sporen van organismen ouder dan 11.500 jaar.

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

jakob

Bericht door jakob » 17 jan 2005, 13:51

Casper,

Je bent er weer snel bij, ook gepensioneerd?
Volgens mijn woordenboek, staat er bij fossiel; \"In de aarde versteend. (klopt) en in de aarde versteende organisme\"(klopt)
organismen in dit geval hout en blad volledig
omgezet in kalksteen aragoniet en travertijn.

JaapL

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 17 jan 2005, 13:57

zie mijn profiel, het duurt nog wel eventjes voordat ik gepensioneerd ben :):):)
(ik ben nu 15, maar ik heb toetsweek, en dan hoef je alleen maar voor de betreffende toets naar school :))

volgens mij geeft jouw woordenboek de verkeerde definitie van fossiel!
dit is inderdaad wat iedereen altijd geleerd wordt op school, maar volgens mij is het merendeel van de (amateur)paleontologen van mening dat het anders is. ook op deze site vind je een andere beschrijving. op mijn eigen site ook, maar die komt ongeveer van deze site af, met een paar aanpassingen. (wel de bron erbij gezet hoor!)

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 17 jan 2005, 13:59

Travertijn als fossielen bestempelen is altijd een beetje riskant. Ik vermoed dat afdrukken van bladeren in travertijn in de literatuur meestal als niet fossiel worden gezien, omdat ze doorgaans niet oud genoeg zijn. De ene vindt dat het wel fossielen zijn, de andere niet.
In ieder geval is er niets mis mee ze als fossiel te verkopen terwijl er duidelijk bijstaat dat het travertijn is en dat het niet zo erg oud is. Iedereen kan voor zichzelf dan beslissen of hij een fossiel koopt of een stu travertijn.
(ouderdom is trouwens een relatief begrip: het leeftijdsverschil tusse Jacob en Casper kan je bijvoorbeeld \'groot\' noemen, maar in geologische termen is het verwaarloosbaar :) )

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 17 jan 2005, 14:13

zeker, maar als je het hebt over een leeftijsgrens, bijvoorbeeld 11500 jaar, is dat niet relatief.

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

jakob

Bericht door jakob » 17 jan 2005, 14:32

jakob schreef:
Hallo allemaal,

Voor dat ik de gaten had dat we via deze site ook konden kopen en verkopen, had ik al
8 \"fossielen\" op Ebay staan, waar op dit moment nog een aantal dagen,op te bieden valt
De meeste fossielverzamelaars willen fossielen die goed oud zijn, naar mijn mening zonde,kijk eens goed naar de versteende
bladeren en hout die ik aanbied, en die in
Utrecht bij Paleo-Botanie gedateert zijn op
ouderdom en soort;ze zijn ca. 8000 tot 12000 jaar oud en vallen dus onder kwartair.
Afkomstig van een oorspronkelijk natuurlijk bergbos in Zwitserland!(dus nog voor dat de mens ging aanplanten) gevonden op ca.1 meter
diepte bij een ontsluiting.
Ik vond bijv, geen eik maar wel beuk, esdoorn
wilg en spar.Ook sparappel afdrukken.
In mijn kollectie zijn er stukken bij die
helemaal overgegaan in aragoniet en calciet
en ook gekristaliseerd zijn.In het aangeboden
hout zie je dat bijv goed.
Soms kom je moeilijk op de juiste plaats,
bij de fossielen-site op Ebay, tik in elk geval mineralen en fossielen in bij de rubriek verzamelen.De volgende fossielen die
ik wil verkopen zal ik eerst op deze site zetten!(dat scheelt ook kosten) succes met bieden eventueel.

[Bewerkt door jakob op 17-01-2005 om 13:24 NL]

Wonderlijk genoeg lijkt het alsof er op dit moment geen fossielen worden verkocht op Ebay,het lukt mij bijna niet om er via de normale te weg te komen. Doe het zoals ik nu omschrijf dan gaat het wel; Verzamelen-rechts
opzoeken, Linker kolom; travertijn fossielen intikken.
en aanvinken daaronder (zoeken in titel en beschrijvng) je komt dan in de rubriek mineralen en fossielen (9)

[Bewerkt door jakob op 17-01-2005 om 14:35 NL]

JaapL

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 17 jan 2005, 15:00

nou, ik ben toch wel geinteresseerd, ook al zijn ze misschien (volgens mij) niet helemaal fossiel.
ik zal erover gaan denken, maar ik koop liever niet via ebay, geen flauw idee hoe dat werkt.

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 17 jan 2005, 15:03

40 gram heeft net zo veel verzendkosten als 350 gram??? krom geregeld.

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 17 jan 2005, 15:56

Er is niet echt een eenduidige grent te trekken wat fossiel en niet fossiel is. Er zullen altijd zaken zijn die discutabel zijn.

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Gesloten