Ebay slangsterretjes
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 307 times
- Contacteer:
Ebay slangsterretjes
Op Ebay duitsland voor nog geen 2 tientjes gekocht!
Plaatje met 3 jura slangsterretjes
Ben normaal gezien niet zo\'n koper, maar dit is prachtig vergelijkingsmateriaal.
Platte mit zwei Schlangensternen und einem Rest der Gattung Ophiopetra aus einem Juravorkommen von Hienheim a.d. Donau
[Editted by Caveman on 12-06-2007 at 18:43 GMT +1]
To share or not to share, that's the question!
- Supergraver
Antw: Ebay slangsterretjes
Mooi Mart,
Ik heb er pas ook een paar geritseld uit Denemarken voor een fijne vriend in Australie.
Gr
Martijn
Ik heb er pas ook een paar geritseld uit Denemarken voor een fijne vriend in Australie.
Gr
Martijn
- binbinneke
- Contacteer:
Heel mooi Mart!
gr. robin
gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
Ziet er inderdaad prachtig uit, vooral de bovenste van de drie met zijn prachtige tentakels. Bij het zien van deze foto’s vroeg ik me wel opeens af wat slangsterretjes nu precies zijn? Moet ik daarbij denken aan een soort kleine octopusjes? En wat is eigenlijk de engelse benaming van slangsterretjes; ik was zelf al tot de conclusie gekomen dat “little snake-stars” waarschijnlijk niet goed is
.
Groeten
Camiel
[Bewerkt door Camiel op 12-06-2007 om 19:38 NL]

Groeten
Camiel
[Bewerkt door Camiel op 12-06-2007 om 19:38 NL]
“Ideas without precedent are generally looked upon with disfavour and men are shocked if their conception of an orderly world are challenged” J Harlen Bretz, 1928
- Caveman
- Contacteer:
Slangsterren behoren net als de zeeëgels, zeesterren, zeelelies en zeekomkommers tot de stekehuidigen. Ze worden ook Ophiuren genoemd, in het engels Ophiurids of Brittlestars.
gr Mart
gr Mart
Bedank Mart voor je antwoord. Heb even wat gegoogled en ik moet zeggen dat die slangsterretjes toch vrij grappige beestjes zijn. Ik vraag me dan wel weer af; hoe bijzonder is het om een stukje poot te vinden in Krijt-afzettingen in de groeves van Maastricht en omgeving, omdat de poten vrij snel kunnen afbreken. En is er wel eens een 6-potig slangsterretje gevonden in één van deze groeves?
Groeten
Camiel
Groeten
Camiel
“Ideas without precedent are generally looked upon with disfavour and men are shocked if their conception of an orderly world are challenged” J Harlen Bretz, 1928
- agaathunter
- Caveman
- Contacteer:
Camiel
Samenhangende slangsterren blijven in ons Krijt een zeldzaamheid, als de beestjes sterven worden ze aangevreten en vallen uiteen. De losse delen worden met zeven gevonden, de armdelen lijken op komma\'s!
Kijk eens op mn webpage Camiel, een met 6 poten niet, een met 4 poten heb ik wel eens gevonden, ligt nu in natuurhistorisch museum te maastricht, ziet wel raar uit zo\'n vierkant schijfje.
Groetjes Mart
Samenhangende slangsterren blijven in ons Krijt een zeldzaamheid, als de beestjes sterven worden ze aangevreten en vallen uiteen. De losse delen worden met zeven gevonden, de armdelen lijken op komma\'s!
Kijk eens op mn webpage Camiel, een met 6 poten niet, een met 4 poten heb ik wel eens gevonden, ligt nu in natuurhistorisch museum te maastricht, ziet wel raar uit zo\'n vierkant schijfje.
Groetjes Mart